اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار اردکان:

تاریخ انقلاب سرشار از ظلم‌ ستیزی دانش‌آموزان است

خبرگزاری فارس: فرماندار اردکان گفت: تاریخ انقلاب سرشار از رشادت، شجاعت و ظلم ستیزی دانش‌آموزان مسلمان ایرانی است.

تاریخ انقلاب سرشار از ظلم‌ ستیزی دانش‌آموزان است
به گزارش خبرگزاری فارس از اردکان، احمد کمالی ظهر امروز در نشست هماهنگی برگزاری مراسم روز 13 آبان در اردکان با گرامیداشت روز دانش‌آموز اظهار داشت: 13 آبان متعلق به همه آحاد ملت است و باید برای حضور باشکوه اقشار مختلف مردم در راهپیمایی روز جمعه فرهنگ‌سازی کرد.
وی با بیان اینکه این روز تاریخی حوادث بزرگ و سرنوشت‌ساز این ملت را در پیشانی خود حک کرده است، عنوان کرد: رد پای استکبار جهانی در کشتار دانش‌آموزان و دانشجویان در 13 آبان سال 57 نشان‌دهنده اوج شقاوت و ستمگری آنان در مقابل ملت بزرگ ایران است.
کمالی خاطرنشان کرد: دانش‌آموزانی که هنگام تبعید امام در سال 1342 در گهواره‌های خود خفته بودند، درست 15 سال بعد با ندای رهبری آزاده، علیه ظلم و بیداد ظالمان شوریدند و رژیم فاسد پهلوی را از پا درآوردند.
فرماندار اردکان اضافه کرد: مهر بطلانی که دانشجویان خط امام با تسخیر سفارت آمریکا بر دخالت و دست‌اندازی‌های استکبار جهانی در میهن اسلامی‌مان زدند، سیلی محکمی بود که از نسل نوپای آن روز ایران اسلامی خورد.
کمالی با بیان اینکه تاریخ انقلاب سرشار از رشادت، شجاعت و ظلم ستیزی دانش‌آموزان مسلمان ایرانی است، ادامه داد: در سایه تعالیم اسلامی و هدایت مشفقانه امام راحل است که نوجوان روزهای انقلاب، دانش‌آموز روزهای پرشور مبارزه و حماسه، از راهپیمایی‌ها، مبارزات و شعارهای انقلابی بیش از درس‌های مدرسه تعلیم می‌یابد.
وی تعطیلی مدارس در روز 13 آبان 57 و قیام دانش‌آموزان مسلمان ایرانی را یکی از نقاط عطف تاریخ انقلاب اسلامی عنوان و تاکید کرد: در آن روز دانش‌آموز مسلمان ایرانی در خون خود وضو گرفت و به امام خود اقتدا کرد و همه جهان را با شجاعت و جانفشانی خود به شگفتی واداشت.
فرماندار اردکان با بیان اینکه 13 آبان در تاریخ انقلاب اسلامی برگی زرین و مقطعی حساس و مناسبتی پرخاطره است، اضافه کرد: امروز دانش‌آموزان ما بیش از هر زمانی به علم‌آموزی و تمسک به مبانی اسلامی نیازمندند، زیرا دشمن نسل نوجوان و جوان ما را هدف قرار داده است.
کمالی اذعان داشت: استکبار جهانی و در رأس آن آمریکا و اسراییل غاصب می‌دانند که اگر نسل آینده‌ساز ما را از هویت تهی کند، می‌تواند بر کشور مسلط شود و نقشه‌های شوم خود را اجرایی کند.
به گزارش فارس، در این نشست در مورد حضور دانش‌آموزان تمام مدارس شهرستان اردکان در این مراسم 13 آبان، تامین سرویس ایاب و ذهاب برای دانش‌آموزان و فرهنگیان، فرهنگ‌سازی برای حضور تمام اقشار مردم در این مراسم و تعیین مسیر راهپیمایی بحث و تبادل‌نظر شد.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول