اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

رئیس انجمن هنرهای نمایشی کشور:

550 گروه نمایشی در کشور پروانه موقت گرفته‌اند

خبرگزاری فارس: رئیس انجمن هنرهای نمایشی کشور گفت: 557 گروه نمایشی در کشور پروانه موقت نمایش برای اجرای تئاتر گرفته‌اند.

550 گروه نمایشی در کشور پروانه موقت گرفته‌اند
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، محمد حمزه‌زاده پیش از ظهر امروز در نشست تعاملی با گروه‌های نمایشی در اردبیل اظهار داشت: جشنواره تئاتر استانی همه ساله برگزار می‌شود و تمام استان‌ها موظف هستند این جشنواره را با قوت و قدرت برگزار کنند.
وی به نحوه برگزاری و شکل اجرایی آن و اعمال برخی از تغییرات اشاره کرد و گفت: اداره کل هنرهای نمایشی و انجمن هنرهای نمایشی کشور بنا دارند تا به جشنواره‌هایی مجوز برگزاری دهند که در آن ‌نمایش‌ها قبل از حضور در جشنواره به اجرای عمومی رسیده باشد.
این مسئول ادامه داد: این حرکت سبب می‌شود تا قالب و شکل اثر به مخاطب ارائه شده و در بوته آزمایش علاقمندان و مخاطبان قرار گیرد.
رئیس انجمن هنرهای نمایشی کشور بیان داشت: هدف چنین جشنواره‌هایی تنها کسب مقام و جایگاه نیست بلکه اولویت ما تقویت اجراهای عمومی است که جزو سیاست‌های اصلی و اولویت‌دار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونت امور هنری است.
وی گفت: ما با بسترسازی اجرای عمومی و تقویت آن می‌توانیم از گروه‌های نمایشی استان‌ها حمایت کنیم و آنها می‌توانند انگیزه حضور در عرصه‌های ملی و منطقه‌ای را به خوبی در این جشنواره‌ها نشان دهند.
رئیس انجمن هنرهای نمایشی کشور بیان داشت: تا زمانی که اثری به اجرای عمومی نرسیده باشد حق شرکت در جشنواره را ندارد به همین دلیل ما تعداد گروه‌های نمایشی را در سراسر کشور و صدور پروانه برای 557 گروه نمایشی را در اولویت قرار دادیم.
حمزه‌زاده تصریح کرد: این گروه‌های نمایشی با پروانه موقت می‌توانند به اجراهای عمومی اقدام کنند.
وی در مورد جشنواره فجر نیز اظهار داشت: این جشنواره باید به صورت موضوعی و با محتوای مسایل انقلابی و ارزشی اجرایی شود و چنین جشنواره‌های استانی و حتی منطقه‌ای نیز می‌تواند جزو زیرمجموعه‌های جشنواره فجر با تعیین اولویت‌های خاص باشد.
این مسئول در پایان سخنان خود با قدردانی از همت و تلاش هنرمندان هنرهای نمایشی استان اردبیل در برگزاری مستمر جشنواره‌های تئاتر شهرستانی و استانی و حضور آبرومندانه آنها در جشنواره‌های ملی، منطقه‌‌ای و استانی شد.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول