اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با محوریت مساجد و مدیریت روحانیان؛

140 کتابخانه شبستان در خراسان جنوبی فعالیت می‌کنند

خبرگزاری فارس: مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: حدود 140 کتابخانه شبستان با محوریت مساجد و مدیریت روحانیان مستقر در خراسان جنوبی فعالیت می‌کنند.

140 کتابخانه شبستان در خراسان جنوبی فعالیت می‌کنند
 به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم لطفیان ظهر امروز در بازدید از نمایشگاه کتاب خراسان جنوبی اظهار داشت: میزان مراجعه به نمایشگاه‌های کتاب می‌تواند سنجش علاقه به کتابخوانی باشد.
وی تصریح کرد: کتابخانه‌های شبستان شرایط کتابخانه‌های عمومی را ندارند، بلکه به این صورت هستند که مراجعان می‌توانند به صورت رایگان از کتاب‌های موجود در این کتابخانه‌ها استفاده می‌کنند.
مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی ادامه داد: اساس کار سازمان تبلیغات اسلامی تجهیز و تقویت امکانات موجود در این کتابخانه‌ها است و در سطح خراسان جنوبی نیز اعتباراتی به این موضوع اختصاص می‌یابد.
لطفیان برگزاری مسابقه کتابخوانی را یکی دیگر از برنامه‌های این نهاد دانست و گفت: در این راستا در سال گذشته 10 هزار جلد کتاب همزمان با عید سعید غدیر خم و با موضوع غدیر منتشر شد و در اختیار مردم خراسان جنوبی قرار گرفت.
وی با بیان اینکه 7 هزار نفر در این مسابقه شرکت کردند، افزود: رقم قابل توجهی در این مسابقه در سال گذشته شرکت کردند.
مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی اظهار داشت: در زمینه ترویج کتابخوانی، روحانیان مستقر در زمینه کتابداری، آموزش‌های تخصصی را دریافت و در مناسبت‌های مختلف نیز به آن‌ها کتاب‌هایی اهدا می‌شود.
لطفیان با بیان اینکه این نهاد کتاب‌هایی را با عنوان موضوعات تاریخی و مذهبی در اختیار مداحان و هیئت‌های مذهبی قرار می‌دهد، تصریح کرد: در این زمینه حتی کتابخانه تخصصی مداحان نیز در استان راه‌اندازی شده است.
وی حضور مردم در نمایشگاه‌های کتاب را نشان از توجه و اشتیاق مردم به کتابخوانی دانست و تصریح کرد: میزان مراجعه مردم در نمایشگاه‌های می‌تواند سنجش علاقمندان به کتابخوانی باشد.
مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی مخاطب محور بودن و توجه به نیاز مخاطب را از مهم‌ترین عامل موفقیت نمایشگاه‌های کتاب دانست و یادآورشد: این نمایشگاه‌ها می‌تواند در زمینه ترویج کتابخوانی فرهنگ سازی شود و حتی گرایش و علاقه مخاطب را به سویی خاص هدایت کند.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول