اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار اهر خواستار شد:

همکاری ادارات در نهادینه کردن تسهیلات مشاغل سرمایه‌گذاری

خبرگزاری فارس: فرماندار اهر خواستار همکاری تمام ادارات و نهادها در نهادینه کردن تسهیلات مشاغل سرمایه‌گذاری و ایجاد فرصت‌های جدید شغل در این زمینه شد.

همکاری ادارات در نهادینه کردن تسهیلات مشاغل سرمایه‌گذاری
به گزارش خبرگزاری فارس از اهر، رضا صدیقی ظهر امروز در همایش بزرگ مشاغل خانگی در اهر ترویج مشاغل خانگی و حمایت از کارآفرینان را از اولویت کاری مسئولان شهرستان اهر برشمرد.
وی اظهار داشت: عزم راسخ دولت توجه ویژه به امر اشتغال و ایجاد زیرساخت‌های مناسب و ارائه ساز و کارهای عملی برای ریشه‌کنی معضل بیکاری و زمینه‌سازی برای اشتغال پایدار در راستای منویات مقام معظم رهبری در سال جهاد اقتصادی است.
 صدیقی افزود: یکی از مواردی که می‌تواند در اهر اشتغال برای خانواده مفید فایده شود و نیاز به سرمایه بیشتر نداشته و ندارد بحث مشاغل خانگی است.
وی گفت: این شهرستان به علت تنوع ویژه در بخش‌های کشاورزی، صنایع دستی و گردشگری و هنرهای دستی یکی از شهرستان‌های مستعد برای ترویج مشاغل خانگی است که با برنامه‌ریزی انجام شده و همراهی و همکاری ادارات و نهادها با دسته‌بندی مشاغل خانگی در بخش‌های مختلف متناسب با قابلیت‌های منطقه آماده ارائه آموزش‌های لازم، گواهی مهارت و نهایتاً ارائه تسهیلات بانکی است.
رئیس کارگروه برنامه‌ریزی شهرستان اهر از قابلیت‌های منطقه در بخش مشاغل خانگی را ورنی، فرش، جاجیم، گلیم، سایر دست بافت عشایری، جوراب بافی فناوری‌های جدید، صنایع بسته‌بندی خانگی، سماق و فرآورده‌های دامی و طرح‌های متنوع دیگر اعلام کرد و افزود: با همکاری فرمانداری اهر و ادارات ذی‌ربط مقدمات لازم را برای اعطای گواهینامه مهارت برای متقاضیان و تسهیلات در نظر گرفته‌اند.
وی خواستار همکاری تمام ادارات و نهادها در نهادینه کردن تسهیلات مشاغل سرمایه‌گذاری و ایجاد فرصت‌های جدید شغل در این زمینه شد.
فرماندار اهر همچنین در این مراسم از برگزاری همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری شهرستان اهر با حضور کارآفرینان و سرمایه گذاران بخش خصوص، تعاونی و نیمه دولتی خبر داد.
وی گفت: دراین همایش بیش از 80 بسته سرمایه‌گذاری در زمینه‌های مختلف کشاورزی، معدنی، گردشگری، صنایع دستی، خدمات و بازرگانی تدارک دیده شده که به کارآفرینان ارائه خواهد شد. 
در پایان این مراسم که با حضور بیش از 500 نفر از فعالان مشاغل خانگی و جمعی از مدیران کل استان و رؤسای این شهرستان برگزار شد از 20 فعال برتر در بخش مشاغل خانگی تجلیل شد.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول