اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

استاندار کرمانشاه:

هدفمندی یارانه‌ها موجب سرمایه‌گذاری تجار در کرمانشاه شد

خبرگزاری فارس: استاندار کرمانشاه گفت: هدفمندی یارانه‌ها موجب سرمایه‌گذاری تجار و بازرگانان در کرمانشاه شد زیرا مسافت دور و هزینه زیاد حمل و نقل موجب می‌شود که سرمایه‌گذاران در نقاط نزدیک به مرز سرمایه‌گذاری کنند.

هدفمندی یارانه‌ها موجب سرمایه‌گذاری تجار در کرمانشاه شد
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، سید دادوش هاشمی در مراسم پانزدهمین سالروز ملی صادرات که شب گذشته در اتاق بازرگانی با حضور رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت، رئیس سازمان بازرگانی، معاونان و مدیران دستگاه‌های اجرایی‌، تجار‌، بازرگان و صنعتگران استان برگزار شد، با اشاره به قابلیت استان از لحاظ تولید و صادرات اظهار کرد: زیر‌ساخت‌های دولت‌ برای تسریع در صادرات از جمله راه‌آهن غرب تا پرویز‌خان که مصوبه هیئت دولت در زمان حضور مقام رهبری است و پرواز‌های هوایی به دیگر استان‌ها و کشورهای همسایه را شاهدیم.
وی اضافه کرد: هم‌اکنون استان به همت تجار و بازرگانان نیاز دارد تا خود را به عنوان قطب تجاری کشور معرفی کند.
استاندار کرمانشاه افزایش قیمت دلار را موجب رونق تجارت دانست.
هاشمی همچنین بحث یارانه‌ها را باعث سرمایه‌گذاری تجار و بازرگانان در کرمانشاه خواند زیرا مسافت دور و هزینه زیاد حمل و نقل موجب می‌شود که سرمایه‌گذاران در نقاط نزدیک به مرز سرمایه‌گذاری کنند.
وی از یوسف حیاتی رئیس بانک توسعه صادرات کرمانشاه به خاطر پرداخت تسهیلات در کمترین زمان ممکن به بازرگانان و کمک به اقتصاد کرمانشاه تشکر کرد.
استاندار کرمانشاه همچنین از محسن مصطفایی مدیر‌کل گمرکات استان خواست که هرچه زودتر مشکلات موجود را برطرف کند.
وی از رضا سلیم ساسانی مدیر‌عامل نمایشگاه بین‌المللی استان درخواست کرد نمایشگاه‌هایی از اجناس و محصولات ایرانی در استان‌های مختلف عراق برای معرفی آنها دایر کند.
استاندار کرمانشاه گفت: تبلیغات تجار و بازرگانان کرمانشاهی برای معرفی محصولاتشان کم است و باید بیشتر به این امر توجه داشته باشند.  
محمدمهدی نهاوندی مدیر‌کل دفتر خدمات بازرگانی سازمان توسعه تجارت ‌استان نیز در این مراسم درباره کاهش یا حذف پرداخت جوایز مستقیم به صادرکنندگان به دستور رئیس جمهور برای پرداخت 200 میلیارد تومان از جایزه‌های معوقه صادر‌کنندگان اشاره کرد.
صادر‌کننده نمونه استان نیز در این مراسم گفت: اگر به دنبال صادرات مطلوب‌تری هستید مشکلات واحد‌های صنفی صادر‌کننده‌ها را برطرف کنید.
علی حیدری با تشکر از زحمات و تلاش مسئولان برای حل برخی از موانع و فراهم‌سازی زمینه‌های مساعد برای صادر‌کننده‌ها که منجر به تحقق هدف 2 میلیارد دلاری صادرات غیر نفتی شد، خواهان برطرف کردن هرچه بیشتر مشکلات صادرکننده‌ها شد.
وی اضافه کرد: اگر به دنبال صادرات مطلوب‌تری هستیم باید مشکلات واحد‌های صنفی صادر‌کننده‌ها برطرف شود.
حیدری برخی از این‌ مشکلات را پرداخت نکردن جوایز صادراتی از سال 88 به بعد‌، تجدید‌ نظر در قانون مالیات بر ارزش افزوده که در نهایت منجر به بالا رفتن قیمت تمام شده کالای صادراتی شد و کاهش توان رقابت با دیگر رقیبان در بازار های خارجی برشمرد.
وی از اعمال حمایت‌های قانونی و مالی‌ از تجار از جمله‌ پرداخت تسهیلات ویژه به صادر کننده،‌ کاهش هزینه‌های حمل و نقل کالا به نقاط مرزی و کاهش هزینه‌های جانبی وصولی در نقاط مرزی تحت عناوین و سر فصل‌های مختلف و متعدد، تسریع در انجام امور زیر‌ساختی بازارچه‌های مرزی، رفع موانع ناشی از سلیقه‌ای عمل کردن مسئو‌لان عراقی مبنی بر ممانعت از ورود کامیون ‌های ایرانی به خاک عراق که موجب بالا رفتن هزینه‌ها و ضایعات ناشی از حمل و بارگیری مجدد و حل مشکل بدهی مالیاتی تجار و تعاونی‌های مرز‌نشین استان شده به عنوان بخش دیگری از مشکلات یاد کرد.
صادرکننده و کارآفرین نمونه کشور نیز در این مراسم یکی از مشکلات واحد‌های تولید کننده را پرداخت نکردن جایزه‌های صادراتی دانست و گفت: هر واحد صنفی دارای زنجیره ارزش است که شامل حلقه‌های زیادی است.  
ایرج وطن‌دوست یکی از این حلقه‌ها را سیاست‌ها و قوانین دولتی دانست که با حذف یکی از حلقه‌ها‌ زنجیره ارزش که از قبل بر‌اساس آن چیده شده است‌ دچار مشکل بزرگی خواهد شد.
وی استفاده از تسهیلات ارزان قیمت را نیز یکی از راهکارهای رونق صادرات دانست و اضافه کرد: تسریع در ایجاد ترانزیت کالا به خاک عراق با توجه به رسمی شدن مرز پرویز‌خان سبب کاهش‌ هزینه حمل و نقل و تحویل سالم و به موقع محصول خواهد شد.
انتهای پیام/آ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول