اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان بازرگانی آذربایجان‌شرقی:

صادرات امسال آذربایجان‌شرقی به رقم یک میلیارد دلار رسید

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان بازرگانی آذربایجان‌شرقی گفت: صادرات این استان در سال‌جاری با 16 درصد افزایش نسبت به سال گذشته به رقم یک میلیارد دلار رسید.

صادرات امسال آذربایجان‌شرقی به رقم یک میلیارد دلار رسید
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، صادق نجفی شامگاه پنج‌شنبه در حاشیه آیین تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان اظهار کرد: این رقم با احتساب صادرات خدمات و کالا محقق شده و آذربایجان‌شرقی هم به عنوان استانی که به اقتضای موقعیت جغرافیایی خود از محصولات نفتی بی‌بهره است توانسته تا این حجم صادرات را بیشتر در بخش محصولات غیرنفتی محقق سازد.
وی افزود: اعتماد رئیس جمهوری به این استان و حواله تحریم‌ها به دلیل مقابله، حاکی از ظرفیت استان، صادرکنندگان و تولیدکنندگان آن است.
نجفی در ادامه گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته در استان تلاش داریم تا امسال میزان صادرات استان را به دو برابر برسانیم که با تشکیل کمیته روابط اقتصادی شمال‌غرب کشور به عنوان محور استان‌های این منطقه به آرزوی خود می‌رسیم.
وی همچنین اعلام کرد: منطقه آزاد ارس به تنهایی توانسته امسال 60 میلیون دلار صادرات به خارج از خاک سرزمینی داشته باشد و در این بین صادرات تنها یکی از واحدهای منطقه 26 میلیون دلار بود.
رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تبریز هم در این آیین گفت: توسعه صادرات غیرنفتی کشور یکی از بهترین ابزارها برای کاهش وابستگی اقتصاد ایران به نفت است.
رحیم صادقیان افزود: اگر به دنبال حضور پررنگ در بازارهای جهانی هستیم لازم است تا ایران را با صادرات کالاهای غیرنفتی به دنیا معرفی کنیم.
وی با تاکید بر اینکه در بخش‌های تولیدی و صادراتی باید حضور جدی و پررنگی داشته باشیم، بر ضرورت تعادل تراز تجاری میان ایران با کشورهای مختلف تاکید کرد.
صادقیان اذعان داشت: اتاق بازرگانی تبریز برای تعامل با کشورهای بلاروس، روسیه، ترکیه، آلمان و چین اقدامات موثری را انجام داده است تا بتوانیم با این کشورها در زمینه صادرات کالا و سرمایه‌گذاری مشترک همکاری بیشتری داشته باشیم.
در این همایش از سه صادرکننده نمونه استان در سطح ملی و 27 صادرکننده نمونه استانی همچنین تعدادی از صادرکنندگانی که وارد مرحله نمونه صدور کالا و خدمات شده‌اند با اهدای تندیس تقدیر شد.
 انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول