اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره کل امور استان‌های وزارت ‌ارشاد:

رویکرد دولت‌های نهم و دهم به فعالیت‌های دینی / واگذاری امور فرهنگی به مردم

خبرگزاری فارس: معاون اداره کل امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی رویکرد دولت‌های نهم و دهم را فعالیت‌های دینی دانست و ‌از ‌جشنواره آسمان هشتم به عنوان مردمی‌ترین و گسترده‌ترین جشنواره فرهنگی کشور یاد کرد.

رویکرد دولت‌های نهم و دهم به فعالیت‌های دینی / واگذاری امور فرهنگی به مردم
به گزارش خبرگزاری فارس از میناب، همایون امیرزاده صبح امروز در مراسم تجلیل از برگزیدگان پنجمین جشنواره آسمان هشتم در روستای کرد و اظهار داشت: عنایت اهل بیت (ع) و تربیت صحیح و مبتنی بر ارزش‌های اسلامی موجب خلق رویداد عظیم فرهنگی تحت عنوان جشنواره آسمان هشتم شده است.
وی با اشاره به برگزاری چهار دوره جشنواره افزود: محبت عمیق مردم کرد و ارادت خالص آنان نسبت به ائمه اطهار موجب شده تا روستای کردر در کشور از جایگاه رفیعی برخوردار شود.
مدیرکل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان با بیان اینکه روز به روز بر هویت فرهنگی این روستا افزوده می‌شود ادامه داد: امروز جشنواره آسمان هشتم که به همت مردم کردر برگزار می‌شود توانسته به یک جشنواره مردمی و اثرگذار تبدیل شود و جز برنامه‌های اصلی کشور در دهه کرامت و تقویم اجرایی جشن‌های رضوی در کشور قرار گیرد.
امیرزاده در ادامه، نگاه رسانه‌ها و قلم خبرنگاران را رکن اساسی توسعه فعالیت‌های فرهنگی هنری استان دانست و افزود: اصحاب رسانه در تحیم برنامه‌های فرهنگی و توسعه آن نقش بسزا و قابل توجهی دارند.
وی که به عنوان یکی از بنیانگذاران جشنواره آسمان هشتم نیز شناخته می‌شود، افزود: سیاست وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر این است تا انجام بسیاری از امور به خود مردم واگذار کند.
امیرزاده، در ادامه دستیابی به موفقیت‌ها در برنامه‌های مردمی را ناشی از شناخت محیط و وجود آشنایی‌ها، وجود منابع انسانی داوطلب و پرانگیزه عنوان کرد و افزود: امروز با توجه به وجود منابع سرشار مردمی واگذاری نقش‌های فرهنگی به مردم زمینه‌اش فراهم و مهیاست.
این مسئول گفت: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد نماد عینی حضور و مشارکت مردم در حوزه فرهنگ کشور است.
وی با بیان این که وجود دغدغه‌های متنوع و متکثر مسئولان سبب می‌شود تا ورود موثر آنان به شکل عملیاتی در برنامه‌های فرهنگی کم رنگ‌تر شود، افزود: بهترین روش، ورود مردم به میدان و تقویت نگاه هدایتی، حمایتی و نظارتی از سوی مسئولان است.
امیرزاده با اشاره به مواضع وزارت ارشاد در برنامه‌های مردم محور گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سپردن و واگذاری امور به مردم و استفاده از ظرفیت‌های مردمی پیشگام است و این نگاه و نگرش در تمامی حوزه‌های تحت نظارت این وزارتخانه تسری پیدا کرده است.
وی با تشریح رویکرد دولت‌های نهم و دهم به فعالیت‌های دینی افزود: توجه به فعالیت‌های مسجد محور و برنامه‌های دینی و قرآنی با جدیت هرچه تمام‌تر دنبال می‌شود و فعالیت در قالب برنامه‌های مسجدی به عنوان راهبرد اساسی مورد توجه دولت و وزارت ارشاد است.
امیرزاده جشنواره آسمان هشتم را نمونه بارزی از مشارکت مردم در ترویج فرهنگ دانست و  ادامه داد: این که بعد از گذشت پنج دوره آثار ارائه شده در این جشنواره از 300 اثر به بیش از 3 هزار اثر رسیده است نشان از توان بالا و ظرفیت عظیم موجد در مردم و جوانان است.
این مقام مسئول مهمترین عامل پایداری و استمرار جشنواره آسمان هشتم پس از گذشت پنج سال را وجود اندیشه‌های پاک و خلوص نیت در دست اندرکاران و برنامه ریزان آن دانست و ابراز داشت: همت بالای مردم و جوانان این خطه سبب شد تا ابتکار عمل آنان قلمرو روستا، شهر و استان را درنوردد و وارد مرحله کشوری شود.
وی علت حضور خود در این مراسم را مهر و محبت مردم کردر اعلام کرد و افزود: سعی می‌کنم برای انتقال و انعکاس مشکلات و خواسته‌های مردم کردر پیرامون برنامه‌های فرهنگی به وزارت ارشاد تمام تلاش خود را به کار بگیرم.
انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول