اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار قزوین:

انسجامی قوی برای مقابله با بلایای طبیعی وجود دارد

خبرگزاری فارس: استاندار قزوین گفت: استان قزوین همانطور که با بلایای طبیعی مواجه است، از انسجام و مدیریت قوی در مقابله با بلایا برخوردار است.

انسجامی قوی برای مقابله با بلایای طبیعی وجود دارد
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، احمد عجم صبح امروز در کارگاه آموزشی مانور سراسری زلزله و ایمنی مدرسه که در سالن اجتماعات شهید رجایی قزوین برگزار شد، بیان کرد: آنچه برای همه ما اهمیت دارد کاهش آثار و صدمات بلایای طبیعی است، بلایای طبیعی اجتناب‌ناپذیر است و بشر خیلی نمی‌تواند در آن دخالت کند ولی می‌تواند آثار، صدمات و خسارات آن را کاهش دهد.
وی ادامه داد: برگزاری این برنامه نیز با همین هدف است و اعتقاد ما این است اگر این موارد قرار است به فرهنگ تبدیل شود و منجر به تغییر نگرش‌ها،روش‌های پیشگیری و مقابله باشد، باید از ظرفیت شما در آموزش و پرورش استفاده کرد و این بذر را در ضمیر نوجوانان و جوانان کاشت تا با حوادث و ضایعات آن آشنا شوند.
استاندار قزوین اضافه کرد: یکی از کارهای مهمی که در ستاد مدیریت بحران انجام می‌شود، آموزش برای پیشگیری از کاهش حوادث و بلایای طبیعی و کم کردن میزان تخریب و صدماتی است که به انسان‌ها وارد می‌شود.
وی افزود: استان قزوین از تعداد قابل توجهی از 25 و 26 حادثه‌ای طبیعی که وجود دارد، برخوردار است و زلزله یکی از مباحث جدی است به طوری که آثار آن در بوئین زهرا، آوج و الموت باقی است بنابراین نقش آموزش نقشی بسیار تعیین‌کننده‌ای است.
عجم عنوان کرد: این موضوع نیز جز با قبول مسئولیت از سوی شما به سرانجام نمی‌رسد، تعداد زیادی از فرزندان این استان در حوزه مدیریتی شما هستند، انتقال این موارد به دانش‌آموزان می‌تواند کمک کند تا کسانی که در ستاد مدیریت بحران و مراکز مختلف هستند بتوانند مسائل را منتقل کنند.
وی اعلام کرد: استان قزوین همانطور که با بلایای طبیعی مواجه است، از انسجام و مدیریت قوی در مقابله با بلایا برخوردار است و در توجه به آموزش و تجهیزات مورد نیاز دستگاه‌ها جزو استان‌ها سرآمد کشور است.
استاندار قزوین خاطرنشان کرد: در امتداد کاری که امروز صورت گرفته است آموزش در مراکز دانشگاهی و صنوف در دستور کار است و یک وسیله و ابزار آموزشی قوی استفاده از رسانه‌های دیداری، شنیداری و مشارکت صدا و سیماست و فضای سایبری نیز می‌تواند در این حوزه کمک موثری داشته باشد و این ظرفیت در استان قزوین مثال‌زدنی است.
وی افزود: از امروز یک زیرینا و اساسی را قرار دهیم که در آینده فرزندان ما خود این مفاهیم را منتقل کنند و علاوه بر اینکه خود عامل به این مسائل دریافتی باشند، این موضوع می‌تواند موجب کاهش هزینه‌های فردی، اجتماعی و هزینه دولت از جهات مادی و معنوی شود.
عجم یادآور شد: امروز در کشور مراکز علمی و دانشگاهی پویا و فعال با پدیده‌های مختلف روبه‌رو هستند و کارهای تحقیقاتی و آموزشی انجام می‌شود و از این فرصت باید برای تقویت فرهنگ در این زمینه استفاده کرد و به تغییر نگرش به مقوله بلایای طبیعی بپردازیم.
در ادامه این جلسه رئیس گروه آموزش‌های همگانی پژوهشگاه بین‌المللی زلزله اظهار کرد: در بین بلایای طبیعی، بیشتر کشته‌شدگان این حوادث مربوط به زلزله است و یک سوم خسارات مالی نیز از مجموعه بلایای طبیعی به زلزله بازمی‌گردد.
محمدرضا مهدوی فر افزود: زمین لرزه‌ها پر تلفات در همه جای دنیا وجود ندارد و زلزله بیشتر در نقاطی که گسل‌ها وجود دارند رخ می‌دهد و بیشتر شهرهای بزرگ نیز در این نقاط قرار گرفته‌اند.
وی یادآور شد: زلزله در کشورهای پیشرفته و صنعتی خسارات کمتری دارد و این خسارت در کشورهای در حال توسعه بیشتر است، در هنگام زلزله باید نکاتی مورد توجه قرار گیرد که وقوع زلزله در ژاپن و رفتار مردم این کشور درسی به همه دنیا داد که حفظ آرامش، مهربانی و احترام به یکدیگر، توانایی، فداکاری، وجدان، رحم و عطوفت، آموزش و واقع‌نگری رسانه‌ها درسی است که می‌توان آموخت.
رئیس گروه آموزش‌های همگانی پژوهشگاه بین‌المللی زلزله تأکید کرد: آموزش موضوع مهمی در مقابله با حوادث طبیعی است که باید روی این موضوع بسیار کار شود.
وی در ادامه توضیحاتی را در خصوص علت و چگونه وقوع زلزله ارائه داد.
انتهای پیام/آ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول