اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اوقاف شهرستان همدان خبر داد:

اختصاص 150 میلیون تومان برای بازسازی بقعه 5 امامزاده در همدان

خبرگزاری فارس: سرپرست اوقاف و امور خیریه شهرستان همدان گفت: در راستای تخریب و بازسازی بقعه پنج امامزاده در همدان، 150 میلیون تومان از اعتبارات سازمان اوقاف و امور خیریه اختصاص یافت.

اختصاص 150 میلیون تومان برای بازسازی بقعه 5 امامزاده در همدان
حجت‌الاسلام سیدحسن موسوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه از جمله برنامه‌های اوقاف و امور خیریه در همدان، تخریب و بازسازی بقاع متبرکه است، اظهار کرد: امسال فعالیت‌های طراحی و نقشه‌برداری مربوط به پنج امامزاده فاطمیه(ع) کزل قهاوند، ام لیلا(ع) روستای سنگستان همدان، قاسم(ع) روستای حیدره  بالای شهر، امامزاده اسماعیل(ع) فامنین و امامزاده اسماعیل(ع) روستای چایان شهرستان رزن را در راستای تخریب و بازسازی به انجام رسانده‌ایم.
وی با اشاره به تخریب دو امامزاده فاطمیه(ع) کزل قهاوند و امامزاده اسماعیل(ع) روستای چایان شهرستان رزن، گفت: در حال حاضر امامزاده فاطمیه(ع) 40 درصد و امامزاده اسماعیل(ع) نیز 35 درصد پیشرفت فیزیکی در راستای بازسازی دارد.
سرپرست اوقاف و  امور خیریه شهرستان همدان عنوان کرد: روند کاری تخریب و بازسازی امامزادگان در اوقاف و امور خیریه به این صورت است که با مراجعه به محل امامزاده‌هایی که قابلیت تبدیل به قطب فرهنگی و اجرای برنامه‌های فرهنگی مثل نماز جماعت، برپایی مراسم عزاداری و... دارند، طرح جامع و نقشه بازسازی را توسط مهندسان ترسیم می‌کنیم.
وی با بیان اینکه پس از بازنگری در محل امامزاده، پنج نفر به‌عنوان هیئت امنای امامزاده انتخاب و بعد از طی مراحلی برای آنها حکم صادر می‌کنیم، تصریح کرد: پس از طی این مراحل، با واحد فنی مهندسی اداره اوقاف برای نقشه برداری و تعیین موقعیت زمین به محل امامزاده می‌رویم.
رضوی گفت: طرح و تیپ امامزاده‌هایی که سازمان اوقاف و امور خیریه به طور سراسری در کشور تهیه کرده شامل تیپ فلزی، تمام اسکلت یا به‌صورت بتونی است که با توجه به توان مالی و موقعیتی که منطقه دارد یکی از این تیپ‌ها در ابعاد مختلف انتخاب می‌شود.
وی با بیان اینکه طرح بازسازی امامزاده‌گان با توجه به موقعیت و مساحتی که زمین امامزاده دارد، آماده می‌شود، تصریح کرد: این نقشه که شامل معماری، سازه و تأسیسات است را در اختیار هیئت امنای امامزاده قرار می‌دهیم و آنها وظیفه دارند در مرحله نخست یک مهندس ناظر پیدا کنند که راضی باشند برای رضای خدا به صورت رایگان کار را نظارت کنند و همچنین یک معمار ساختمان نیز داشته باشند.
سرپرست اوقاف و  امور خیریه شهرستان همدان به طرح مودت(گلریزان) اشاره کرد و گفت: طرح مودت شامل یک دعوتنامه است که به خیرین، بانیان خیر، اهالی روستای امامزاده داده می‌شود که بر اساس آن طی مراسمی به مردم اعلام می‌شود که بقعه امامزاده برای بازسازی و تجهیز، تخریب می‌شود.
وی با بیان اینکه اوقاف و امور خیریه برای تخریب و بازسازی هر یک امامزادگان موردنظر مبلغ 30 میلیون تومان اختصاص داده است، عنوان کرد: در سال جاری مبلغ 150 میلیون تومان به این پنج امامزاده از بودجه‌های سازمانی اوقاف اختصاص می‌یابد.
رضوی در پایان با بیان اینکه تخریب، بازسازی و تجهیز هر امامزاده با معماری اسلامی، حدود 80 تا 90 میلیون تومان هزینه دارد، گفت: به غیر از 30 میلیون تومان که اوقاف هزینه می‌کند، مابقی از طریق کمک‌های مردمی خیران و... در طرح مودت جمع‌آوری می‌شود.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول