اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بهزیستی شهرستان تاکستان خبر داد:

پذیرش 140 معتاد در مراکز ترک اعتیاد تاکستان

خبرگزاری فارس: رئیس بهزیستی شهرستان تاکستان از پذیرش 140 نفر معتاد در مراکز درمانی خصوصی زیر نظر بهزیستی تاکستان خبر داد.

پذیرش 140 معتاد در مراکز ترک اعتیاد تاکستان
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی بهزیستی استان قزوین، عزیز رحمانی بیان کرد: در شش ماه نخست سال جاری 140 نفر از مبتلایان به اعتیاد در مراکز خصوصی تحت نظارت بهزیستی شهرستان تاکستان برای درمان پذیرش و بستری شده‌اند.
وی ادامه داد: در راستای خدمات‌دهی به بیماران مبتلا به اعتیاد و برای کاهش آسیب‌های اجتماعی پنج مرکز غیر دولتی فعال است که از این مراکز دو مرکز به صورت کمپ (مرکز نگهداری میان‌مدت) و دو مرکز به صورت سرپایی (متادون درمانی) و یک مرکز به صورت تیم سیار تحت نظارت این شهرستان است.
رئیس بهزیستی شهرستان تاکستان اضافه کرد: با توجه به آمار و اطلاعات به دست آمده از واحد امور فرهنگی و پیشگیری در نیمه اول سال جاری 140 نفر توسط مرکز نگهداری میان‌مدت بستری و سم‌زدایی شده‌اند.
وی توضیح داد: با توجه به اینکه بیشتر مراجعان و بیماران مبتلا به اعتیاد از لحاظ وضعیت معیشتی دارای شرایط مناسبی نبوده و دچار عدم بضاعت مالی هستند، واحد امور فرهنگی و پیشگیری این شهرستان بعد از درخواست این افراد با مراجعه به منزل و تهیه گزارش مددکاری (در صورت واجد شرایط) به ترتیب اولویت اقدام به ارائه معرفی نامه به مراکز برای دریافت متادون نیم‌بها می‌کند.
رحمانی خاطرنشان کرد: در سال جاری 4 هزار و 493 بسته بهداشتی بین معتادان پرخطر توسط تیم سیار کاهش آسیب برای پیشگیری از بیماری‌های واگیردار توزیع شده و همچنین در 9 محله شهری و روستایی شهرستان تاکستان برنامه پیشگیری  اجتماع محور اعتیاد توسط موسسه خوشه طلایی سیمرغ اجرا شده است.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول