اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره آبیاری بخش آبپخش:

4 ساعت برای آبیاری هر اصله نخل کافی است

خبرگزاری فارس: رئیس اداره آبیاری بخش آبپخش گفت: از باغداران منطقه انتظار داریم در آبیاری نخیلات قوانین و مقررات را رعایت کنند تا شاهد آبیاری عادلانه تمام نخیلات منطقه باشیم.

4 ساعت برای آبیاری هر اصله نخل کافی است
به گزارش خبرگزاری فارس از آبپخش، اسماعیل علیپور شامگاه سه‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دور جدید آبیاری نخیلات بخش آبپخش از هجدهم مهرماه در بخش آبپخش آغاز شده و با سرعت آبیاری شش هزار لیتر بر ثانیه به طور منظم در حال اجراست.
وی افزود: پرسنل و کارشناسان آبیاری آبپخش و شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر برای انجام هرچه دقیق‌تر این دور از آبیاری که از مهم‌ترین ادوار آبیاری است به طور شبانه‌روزی فعالیت می‌کنند.
علیپور خواستار مشارکت باغداران آبپخشی در این دور آبیاری نخیلات شد و اظهار داشت: قطعا مشارکت و همکاری مردم و باغداران آشنا به منطقه در اجرای هر چه دقیق‌تر این امر موثر است.
این مسئول تصریح کرد: از باغداران بخش آبپخش انتظار داریم در انجام آبیاری نخیلاتشان قوانین را مورد توجه قرار داده و در راستای تحقق قوانین مربوطه گام بردارند.
رئیس اداره آبیاری بخش آبپخش خاطرنشان کرد: قانون آبیاری نخیلات بر اساس دستورالعمل‌های موجود چهار ساعت آبیاری به ازای هر اصله نخل و ارتفاع آبیاری 20 سانتی‌متر در باغات منطقه است.
علیپور بیان داشت: متاسفانه در روزهای اخیر شاهد این مسئله بوده‌ایم که برخی از باغداران آبپخشی با پایان زمان آبیاری و اتمام سهمیه آبیاری نخیلاتشان به این امر پایان نداده و همچنان بر آبیاری نخیلاتشان اصرار ورزیده‌اند که این امر مشکلاتی را به وجود آورده‌است.
وی ادامه داد: با توجه به مسئله خشکسالی که در سال‌های اخیر در کشور شاهد آن بوده‌ایم مدیریت صحیح منابع آبیاری از اهمیت بالایی برخوردار است و کارشناسان این شرکت با برنامه‌ریزی صحیح زمینه مدیریت منابع آبیاری را مهیا می‌کنند.
علیپور ابراز داشت: هدف شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر و اداره آبیاری بخش آبپخش آبیاری عادلانه نخیلات است و در صورتی که عده قلیلی از باغداران نظم و برنامه‌ریزی شرکت را مختل کنند، ممکن است در روند آبیاری نخیلات سایر باغداران بی‌نظمی و خلل رخ دهد و حقوق ایشان ضایع شود.
رئیس اداره آبیاری بخش آبپخش گفت: خدمت در نظام مقدس جمهوری اسلامی عبادتی بزرگ و از مهم‌ترین وظایف مسئولان است و با تمام توان و امکانات برای خدمات‌رسانی هر چه بیشتر به باغداران تلاش می‌کنیم.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول