اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای اسلامی آبپخش مطرح کرد:

نارضایتی باغداران آبپخش از افزایش 18 درصدی حق‌آبه نخیلات

خبرگزاری فارس: رئیس شورای اسلامی آبپخش گفت: باغداران آبپخش از افزایش 18 درصدی حق‌آبه نخیلات ناراضی هستند.

نارضایتی باغداران آبپخش از افزایش 18 درصدی حق‌آبه نخیلات
به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، مصطفی رضائی در بازدید مسئولان از سد رئیسعلی دلواری در دشتستان اظهار داشت: مسئله آبیاری نخیلات منطقه آبپخش یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های باغداران منطقه آبپخش است و انتظار می‌رود مسئولان با حساسیت خاص برای حل این موضوع تلاش کنند.
رئیس شورای اسلامی آبپخش یادآور شد: کشاورزان بخش آبپخش بارها با مراجعه به شوراهای شهر و روستا اعتراض‌های خود مبنی بر میزان و نحوه آبیاری نخیلات توسط شرکت بهره‌برداری از منابع آبی و زهکشی استان را بیان داشته‌اند و ما به عنوان نمایندگان مردم درخواست‌های مردم را به مسئولان انعکاس داده و در راستای تحقق خواسته مردم تلاش می‌کنیم.
وی افزود: نخیلات سرمایه و ثروت اصلی بیش از نیمی از مردم شهر و بخش آبپخش هستند و تاثیر دسترسی به منابع آبی در کیفیت و میزان تولید محصول خرما بسیار زیاد است.
رضائی تصریح کرد: کشاورزان آبپخشی بارها با مراجعه به شورای اسلامی شهر اعتراض خود را نسبت به دریافت تنها یک دور آبیاری نخیلات در نیمه نخست بیان داشته و خواسته خود را دریافت سه تا چهار دور آبیاری نخیلات در طول سال بیان کرده‌اند.
این مسئول ابراز داشت:‌ انتظار می‌رفت با بهره‌برداری آب از سد رئیسعلی دلواری شاهد بهبود وضعیت آبیاری نخیلات منطقه باشیم ولی در سال‌های اخیر نه تنها بهبود در وضعیت آبیاری وجود نداشته بلکه شاهد نگرانی کشاورزان نیز بوده‌ایم.
رئیس شورای اسلامی شهر آبپخش بیان داشت: در سال‌های گذشته کشاورزان و نخلداران سه تا چهار آب برای آبیاری نخیلات دریافت می‌کرده‌اند ولی در سال جاری کشاورزان منطقه در نیمه اول سال تنها یک آب دریافت کرده‌اند.
رضائی اظهار داشت: انتظار می‌رود سازمان آب منطقه‌ای استان با رسیدگی به این مسئله زمینه را برای بهبود آبیاری نخیلات و جلب رضایت کشاورزان منطقه تلاش خود را به کار گیرند.
وی با اشاره به افزایش نرخ حق‌آبه نخیلات در سال جاری افزود: در سال جاری شاهد افزایش 40 تومانی نرخ‌ آب‌بهای نخیلات بوده‌ایم و این میزان از 220 تومان به 260 تومان افزایش یافته که اعتراض و نگرانی شدید کشاورزان منطقه آبپخش را به دنبال داشته است و در واقع افزایش 18 درصدی حق‌آبه نخیلات به هیچ وجه پذیرفتنی نیست.
رضائی اذعان داشت: اقتصاد جمع کثیری از مردم دشتستان به ویژه آبپخش به خرما وابسته است و از مسئولان آب استان انتظار داریم با بهبود وضعیت آبیاری نخیلات زمینه رونق بازار خرمای منطقه را مهیا سازند.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول