اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست شرکت بهره‌برداری از منابع آبی و زهکشی استان بوشهر خبر داد:

آبیاری شبانه‌روزی نخیلات در بخش‌های آبپخش و سعدآباد

خبرگزاری فارس: سرپرست شرکت بهره‌برداری از منابع آبی و زهکشی استان بوشهر گفت: آبیاری نخیلات به صورت شبانه‌روزی در بخش‌های آبپخش و سعدآباد در حال اجرا است.

آبیاری شبانه‌روزی نخیلات در بخش‌های آبپخش و سعدآباد
به گزارش خبرگزاری فارس از آبپخش، سید مهدی موسوی ظهر امروز در جمع باغداران آبپخش اظهار داشت: مسئله آبیاری یکی از مهم‌ترین و حساس‌ترین مسائل در بهبود وضعیت نخیلات است و تاثیر آن بر میزان تولید و کیفیت محصول غیر قابل انکار است.
وی افزود: عمق آبیاری نخیلات 20 سانتی‌متر است و به این مسئله باید توجه داشته‌باشیم که با توجه به اعلام خشکسالی مجبور به صرفه‌جویی در منابع آبیاری هستیم.
موسوی خاطرنشان ساخت: خود را عضو کوچکی از خانواده باغداران می‌دانیم و تمام تلاش خود را برای خدمات‌رسانی مطلوب‌تر به کشاورزان به کار می‌گیریم.
این مسئول تصریح کرد: کشاورزان تجربیات ارزشمندی در زمینه آبیاری نخیلات دارند و از ایشان می‌خواهیم با مراجعه به شرکت و ارائه راهکارهای خود به ما را در اجرای هرچه بهتر آبیاری نخیلات ما را یاری کنند.
سرپرست شرکت بهره‌برداری از خدمات آبیاری و زهکشی استان بوشهر با اشاره به اعتراض‌ کشاورزان بر افزایش نرخ‌ آب‌بها اذعان داشت: نرخ‌ آب‌بها بر اساس قوانین خاص تغییر می‌کند و میزان تولید محصول، قیمت محصول و راندمان آبیاری در قیمت آب‌بها تاثیر مستقیم دارند.
موسوی عنوان داشت: در جلسات متعددی که برای افزایش نرخ آب‌بها برگزار شد برای دفاع از حقوق کشاورزان رایزنی‌های فراوانی انجام داده‌ایم و با کاهش چشمگیر میزان آب‌بهای سال جاری آن را به 260 تومان بابت هر اصله نخل رساندیم.
وی متذکر شد: مشکلات کشاورزان مختص به مسئله آبیاری نیست و بازاریابی برای فروش محصولات خرما و ایجاد صنایع تبدیلی و بسته‌بندی محصولات خرما در منطقه تاثیر بسزایی در بهبود وضعیت بازار خرما و اوضاع اقتصادی و معیشتی کشاورزان منطقه دارد.
موسوی ابراز داشت: دور جدید آبیاری نخیلات در آغاز سال زراعی جدید از 18 مهرماه سال جاری در بخش آبپخش شروع شده‌ و بیشترین تلاش خود را برای اجرای طرح آبیاری نخیلات به نحو مطلوب انجام می‌دهیم.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول