اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در راستای حمایت از متقاضیان مشاغل خانگی صورت گرفت؛

صدور 225 مجوز برای هنرمندان صنایع دستی در زنجان

خبرگزاری فارس: معاون میراث فرهنگی استان زنجان گفت: در راستای حمایت از هنرمندان و صنعتگران متقاضی مجوز مشاغل خانگی در سال جاری 225 مجوز در زمینه ارائه تسهیلات صادر شده است.

صدور 225 مجوز برای هنرمندان صنایع دستی در زنجان
سعید حسنی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: 500 نفر از هنرمندان صنایع دستی استان زنجان در سال جاری در دو قالب مستقل و پشتیبان متقاضی مجوز به منظور دریافت تسهیلات بودند.
وی با اشاره به اینکه اعتبار برای 25 نفر از متقاضیان پیش‌بینی شده بود، خاطر نشان کرد:‌ این اعتبار 87 میلیون تومان در نظر گرفته شده است.
معاون میراث فرهنگی استان زنجان با تاکید بر اینکه 25 هنرمند مذکور به منظور دریافت تسهیلات مورد نظر به شعبات بانک‌های مختلف استان معرفی شده‌اند، ادامه داد: بانک‌های رفاه، کشاورزی، ملت، ملی، تجارت و پست بانک در ارائه تسهیلات به هنرمندان صنایع دستی استان زنجان با صنایع دستی همکاری دارند.
وی با اشاره به اینکه اعتبار اعلام شده در حال حاضر 37 میلیون تومان است، اضافه کرد: این اعتبار نیز در راستای ارائه تسهیلات به هنرمندان و صنعتگران در نظر گرفته شده است.
حسنی اظهار داشت: 154 طرح از صنعتگران به منظور دریافت تسهیلات توسط معاونت صنایع دستی به اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی معرفی شده است.
وی با تاکید بر اینکه اعتبار تخصیص یافته کم و تعداد متقاضیان به منظور دریافت تسهیلات مشاغل خانگی زیاد است، ادامه داد: تسهیلات به بخشی از متقاضیان تعلق می‌گیرد.
حسنی تصریح کرد: حداقل اعتبار مورد نظر به منظور طرح مشاغل خانگی یک میلیون، میانگین اعتبار سه میلیون و حداکثر آن پنج میلیون تومان است.
وی با اشاره به اینکه میزان تخصیص اعتبار به رشته‌های مختلف متفاوت است، اضافه کرد: برخی از رشته‌ها مثل ملیله‌ سازی با مواد اولیه سنگین سرمایه زیادی را نیاز دارند.
معاون میراث فرهنگی استان زنجان با اشاره به اینکه 18 نمونه طرح در زمینه چاقو ارائه شده بود، اضافه کرد: که متاسفانه با وجود پیگیری‌های صورت گرفته چاقو جز رشته‌های مشاغل خانگی محسوب نشده است.
وی اظهار داشت: عدم ارائه تسهیلات به چاقوساز ن اعتراض اتحادیه چاقوسازان را بر انگیخته است.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول