اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اداره آموزش و پرورش همدان:

بسیج نماد الگوی مقاومت و ایثار است

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش همدان گفت: بسیج نماد الگوی مقاومت و ایثار در بین دانش‌آموزان است.

بسیج نماد الگوی مقاومت و ایثار است
عباس حسنی‌محتشم امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان اظهار کرد: بسیج دانش‌آموزی اهدافی را تعریف کرده که تحصیل و تربیت در سند تحول بنیادین شکل هویت تذهیبی به خود بگیرد یعنی ما در کنار ایمان و تحصیل خود را به روز بکنیم و به سلاح علم و دانش مجهز بشویم.
وی عنوان کرد: تذهیب و تزکیه دانش‌آموزان می‌تواند ایمان را در آنها نهادینه کرده و دانش‌آموز را برای مقابله با آسیب‌ها و دوری از معضلات آماده کند.
مدیرکل اداره آموزش و پرورش استان همدان اذعان داشت: طرح تحول درس آمادگی دفاعی که بخشی از آن به صورت تئوری در مدارس و بخشی نیز به عنوان کار عملی محسوب می‌شود که با اعزام به مناطق عملیاتی انجام می‌پذیرد.
وی ادامه داد: امسال از استان همدان 21 هزار دانش‌آموز دبیرستانی و 2 هزار نفر از فرهنگیان به مناطق عملیاتی اعزام می‌شوند تا با افتخارات و ایثار آنان آشنا شده و ضمن همپیمانی با شهیدان از آرما‌ن‌ها و اهداف آنان حراست کنند.
حسنی‌محتشم با اشاره به اجرای طرح آیه‌های تمدن دانش آموزان گفت: هدف از این طرح شناسایی دانش‌آموزان نخبه بسیجی و دارای معدل بالای 18 است تا برای آنها برنامه‌هایی از جمله برگزاری کلاس کنکوری و تقویتی ویژه اجرا شود.
وی از فعالیت 150 هزار بسیجی در مقطع ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان استان خبر داد و ابراز کرد: بسیج دانش‌آموز مقطع ابتدایی به نام "امیدان"، بسیج دانش‌آموز مقطع راهنمایی با نام "پویندگان" و در مقطع دبیرستان نیز با نام بسیج دانش‌آموزی "پیشگامان" فعالیت می‌کنند که در مناسبت‌های سیاسی و اجتماعی نقش بسیار ویژه‌ای دارند.
مدیرکل اداره آموزش و پرورش استان همدان با اشاره به برنامه‌های هفته بسیج تصریح کرد: در هفته بسیج نشست ویژه‌ای با همکاری اتحادیه انجمن اسلامی در خصوص جنبش وال استریت، اهداف آن و تأثیرپذیری آن از ایران برگزار می‌شود.
وی در پایان گفت: ما در پی ارتقای انواع مهارت‌های اجتماعی و مسئولیت پذیری در بین دانش‌آموزان هستیم تا برای کسب مسئولیت‌های بزرگ‌ و خطیر در آینده در راستای دفاع از ارزش‌های اسلامی و انقلابی آماده شوند.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول