اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در روز بدون طلاق برای گلستانی‌ها؛

حکم طلاق در گلستان صادر یا ثبت نمی‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس کل دادگستری استان گلستان گفت: همزمان با اول ذی‌الحجه روز ازدواج امام علی (ع) و حضرت فاطمه (س) قضات دادگاه‌های خانواده، حکم طلاق صادر نمی‌کنند.

حکم طلاق در گلستان صادر یا ثبت نمی‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی اداره کل دادگستری استان گلستان، احمد فاضلیان با بیان اینکه در این روز دفاتر ازدواج و طلاق، هیچ واقعه طلاقی را ثبت نمی‌کنند ابراز امیدواری کرد افراد به مرحله‌ای از بلوغ فکری و مهارت‌های رفتاری دست یابند که شاهد فروپاشی کانون گرم هیچ خانواده‌ای نباشیم.
وی تصریح کرد: همچنین در این روز اسامی و مشخصات زوجینی که به عقد یکدیگر در خواهند آمد از طریق ادارات ثبت اسناد و املاک به دادگستری استان اعلام و به قید قرعه به سه زوج هدایای نفیسی اهدا خواهد شد.
فاضلیان در ادامه سخنان خود با اشاره به معضل طلاق، ازدواج بدون شناخت را  مقدمه تشکیل بسیاری از پرونده‌ها در محاکم خانواده دادگستری‌ها عنوان کرد و افزود:  باید خانواده‌ها و سازمان‌های متولی آموزش، از دوران کودکی، مهارت‌های رفتاری و زندگی را به افراد آموزش دهند تا در بزرگسالی، رفتار و برخورد مناسب با دیگران بیاموزند.
رئیس کل دادگستری استان گلستان خاطرنشان کرد: مشکلات اقتصادی، بیکاری و اعتیاد از دیگر عواملی است که کانون گرم خانواده‌ها را تهدید می‌کند و باید برای رفع آنها با کمک مردم و دولت، چاره‌اندیشی شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود بر ورود "تشکل‌های مردم نهاد" در بخش آموزش‌های مربوط به خانواده تاکید کرد و گفت: باید دولت با حمایت از این نهاد‌ها، زمینه برگزاری دوره‌های آموزشی مهارت‌های زندگی را برای جوانان فراهم کند.
رئیس کل دادگستری استان گلستان با بیان اینکه اولویت معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان، مسائل مربوط به خانواده است، تاکید کرد: اصلاح نهاد خانواده، ریشه بسیاری از ناهنجاری‌های اجتماعی و بزهکاری را از بین خواهد برد.
روز اول ذی‌الحجه، سالروز  ازدواج امام علی (ع) و حضرت فاطمه (س) برای سومین سال پی در پی، در استان گلستان "روز بدون طلاق" نامگذاری شده است.
انتهای پیام/ن۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول