اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین خبر داد:

توزیع 3600 تن بذر گندم بین کشاورزان قزوینی

خبرگزاری فارس: مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با اشاره به آغاز کشت محصول گندم در قزوین گفت: تاکنون 3 هزار و 600 تن بذر گندم بین کشاورزان استان توزیع شده است.

توزیع 3600 تن بذر گندم بین کشاورزان قزوینی
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، حسن جلیلوند بیان کرد: کشت محصول گندم در اراضی کشاورزی استان قزوین آغاز شده که بر اساس آخرین آمار تاکنون حدود 50 درصد از کشت محصول پاییزه گندم انجام شده است.
وی ادامه داد: در سال زراعی جاری حدود 72هزار هکتار گندم آبی و 85 هزار و 200 هکتار گندم دیم کشت خواهد شد.
مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اضافه کرد: بر اساس برنامه مصوب توسط کمیته تخصصی و فنی استان در سال جاری برنامه طرح خودکفایی گندم در غالب پنج پروژه ساماندهی بذور، توسعه مزارع الگویی، مدیریت مزرعه، کنترل پروژه و همچنین تشکیل دوره‌های آموزشی و هم‌اندیشی با همکاری بخش خصوصی با هدف ایجاد اشتغال در مرحله اجراست.
وی عنوان کرد: با توجه به اهمیت بذور اصلاح شده در افزایش تولید گندم، با مشارکت بخش خصوصی تاکنون حدود 6 هزار و 200 تن گندم آبی و دیم در طبقات مختلف گواهی شده، مادری و پرورشی تولید و توزیع شده است.
جلیلوند افزود: بر اساس گزارشات واصله تاکنون 3 هزار و 600 تن بذر گندم بین کشاورزان استان توزیع شده است.
وی اعلام کرد: در بخش مکانیزاسیون گندم نیز استان قزوین گام‌های موثری را در راستای رفاه و بهبود اقتصاد زارعین برداشته و خوشبختانه اجرای پروژه خاک‌ورزی حفاظتی در قالب طرح کم خاک‌ورزی و بی‌‌خاک‌ورزی موجب شده که در بخش اجرا بیش از 60 درصد هزینه در مرحله کاشت محصولات زراعی کاهش داشته باشد.
مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت‌: در این راستا سازمان جهاد کشاورزی با پرداخت مساعدت‌های دولتی به کشاورزان استان حدود 200 دستگاه انواع ادوات کم خاک‌ورزی و همچنین پنج دستگاه کشت مستقیم (کشت محصول بدون شخم) را خریداری و تحویل کشاورزان داده است.
وی تأکید کرد: بر اساس برنامه در سال زراعی جاری پیش‌بینی می‌شود حدود یک‌هزار و 500 هکتار از اراضی گندم و جو آبی و دیم استان به صورت کم خاک‌ورزی و همچنین یک‌هزار و 500 هکتار از مزارع آبی استان به روش جدید یعنی کشت مستقیم و بدون شخم کشت شود.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول