اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر امور مجامع نظارت و هماهنگی شرکت بازرگانی:

سرانه مصرف گندم در کشور کاهش یافت

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر امور مجامع نظارت و هماهنگی شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: پس از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها سرانه مصرف گندم در کشور کاهش یافته است.

سرانه مصرف گندم در کشور کاهش یافت
به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، عباس ارشدی شامگاه یکشنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیران قدیم و جدید شرکت بازرگانی غله استان ایلام اظهار داشت: پس از اجرای این قانون، سرانه مصرف گندم از 13 کیلوگرم به 8.9 کیلوگرم کاهش یافته که در این بخش شاهد صرفه‌جویی مناسبی بوده‌ایم.
وی ادامه داد: همچنین از مجموع 5.7 میلیون تن خرید تضمینی گندم دولت در سال جاری، 3.8 میلیون تن توسط این شرکت خریداری شده است.
این مسئول اضافه کرد: مابقی خرید تضمینی گندم در اقصی نقاط کشور نیز توسط شرکت‌های بخش خصوصی خریداری شده است.
ارشدی تصریح کرد: علاوه بر خریدهای صورت گرفته اکنون دارای 7.2 میلیون تن ذخیره گندم در کشور هستیم که این مقدار ذخیره بسیار خوب و مطمئنی است.
مدیرکل دفتر امور مجامع نظارت و هماهنگی شرکت بازرگانی دولتی ایران همچنین به موضوع ارتقاء کیفیت نان و آرد تولیدی اشاره کرد و گفت: تحقق این مهم از برنامه‌های اساسی شرکت است.
وی ادامه داد: قرار است با اختلاط گندم‌های با کیفیت بالا با اقلام خریداری شده با کیفیت متوسط و پایین، محصول تحویلی به خبازان به حد قابل قبولی برسد.
این مسئول اضافه کرد: بهسازی و نوسازی نانوایی‌ها به منظور ارتقاء‌ کیفیت نان تولیدی در کشور از دیگر برنامه‌های مهم این شرکت است.
ارشدی تصریح کرد: اعتبارات بسیار مناسبی در این بخش دیده شده که انتظار داریم در استان ایلام نیز به صورت 100 درصدی جذب و در اختیار فعالان حوزه تولید نان و نانوایی‌ها قرار داده شود. 
سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ایلام نیز در این آیین به موفقیت‌های حاصله در بخش آرد و نان استان ایلام اشاره و متذکر شد: قبل از هدفمندسازی، 53 درصد یارانه کشور به حوزه نان اختصاص یافته بود.
علی مهدوی اذعان داشت: این موضوع نه تنها تأثیر بر معیشت مردم نداشت بلکه شاهد ضایعات بسیار زیاد نان و کیفیت نامناسب آن بودیم، اما پس از اجرای موفق این قانون، بیش از 30 درصد از ضایعات این کالای اساسی در کشور جلوگیری شده است.
در پایان این آیین نیز حمزه منصوری به عنوان مدیر جدید شرکت بازرگانی غله استان ایلام معرفی و از خدمات مدیر قبلی تجلیل شد.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول