اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خطیب جمعه ساری:

بیداری اسلامی و جنبش وال‌استریت کمر غربی‌ها را شکست

خبرگزاری فارس: خطیب جمعه مرکز مازندران با بیان اینکه بیداری اسلامی و جنبش وال استریت کمر غربی‌ها را شکست، گفت: تحلیل‌گران اذعان دارند که هیچ کس قبل از مقام معظم رهبری بیداری اسلامی را پیش‌بینی نکرده بود.

بیداری اسلامی و جنبش وال‌استریت کمر غربی‌ها را شکست
به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، آیت الله نورالله طبرسی در خطبه‌های نماز جمعه امروز ساری ، اظهار داشت: استکبار نمی‌تواند این جنبش‌ها و مردم را مهار کند چرا که وقتی مردم به پا می‌خیزند باید به مردم پاسخگو بدهند.
طبرسی افزود: اگر این حاکمان مستبد از مردم عذرخواهی می‌کردند شاید به این سرنوشت دچار نمی‌شدند که مانند قذافی مرگ ذلت بار در انتظار آنها نبود.

* آل خلیفه و آل سعود باید بروند
وی خاطرنشان کرد: سران اعراب و منطقه بدانند که بهار کشورهای عربی خزان ندارد و آل خلیفه  و آل سعود باید بروند.
خطیب جمعه مردم ساری گفت: سران اعراب و کشورهای منطقه بدانند بهار کشورهای عربی خزان ندارد و همه از جمله آل خلیفه و آل سعود باید بروند.

* جوانان در اینترنت دنبال الگو نگردند
وی در خطبه دوم نماز جمعه امروز ، با اشاره به شهادت اما جواد (ع) ، ادامه داد: امام جواد الگوی جوانان ما است و جوانان نباید در اینترنت و جای دیگر به دنبال الگوی غربی بگردند.
نماینده ولی فقیه در مازندران خاطرنشان کرد: برای در امام ماندن از این فتنه، معرکه و فساد اخلاق استعمار فکری و فرهنگی که دشمنان به ویژه برای جوانان به وجود آورده اند متوسل به امام جواد می‌شویم تا جوانان ما صاحب حیا و عفت شوند.
این مسئول با اشاره به اینکه جوانان ما باید واکسینه شوند، افزود: در غیر این صورت اگر این وضع ادامه یابد ممکن است خدای ناکرده جوانان ما از ناکجاآباد سر درآورند.
طبرسی با اشاره به سالروز ازدواج امام علی (ع) و حضرت فاطمه(س)، گفت: امیدوارم همین ازدواج الگوی و اسوه جوانان قرار گیرد و ازدواج را سنگین و رنگین نکنیم.
وی با بیان اینکه شرایط ازدواج را در جهیزیه، مهریه و مکان برگزاری سخت نکنیم، عنوان کرد: این تشریفات و هزینه های سنگین برای زوج جوان می‌ماند و همه می‌روند.
طبرسی با اشاره به اینکه جشن گرفتن در فلان تلار نقشی در سرنوشت زوج ندارد، ادامه داد: اگر خانواده‌های می‌خواهند جوانان زندگی پایداری داشته باشند باید شرایط ازدواج آسان را در بین آنها ترویج دهند.
خطیب جمعه مردم ساری خاطرنشان کرد: خداوند وسیله‌ای فراهم کند تا جوانان ما عاقلانه ازدواج کنند و عاشقانه زندگی کنند.
 
* آمار طلاق نگران کننده است
این مسئول با بیان اینکه آمار طلاق در استان نگران کننده است، اضافه کرد: در سایر استان‌ها آمار طلاق تا این اندازه نیست.
طبرسی با طرح این سئوال که چرا عشق و علاقه قبل از ازدواج ادامه نمی‌یابد، افزود: افراد نباید عشق و علاقه را فدای مادیات کنند.
طبرسی با بیان اینکه دغدغه‌های نسل جوان یکی از دغدغه‌های رهبری و علما است، ادامه داد: ما شیعه و پیرو مکتب و اخلاق هستیم پس باید در زندگی از این بزرگان پیروی کنیم.
وی با اشاره به طرح سرشماری نفوس و مسکن ، متذکر شد: در این سرشماری دقیق باشیم چرا که آینده و سرنوشت کشور و برنامه‌ریزی‌ها وابستگی به این سرشماری دارد.
این مسئول با اشاره به  فرا رسیدن هفته بسیج دانش‌آموزی، گفت: جوانان و نوجوانان راه شهید فهمیده‌ها را ادامه دهند و این افراد را الگو قرار دهند.
نماینده ولی فقیه در استان مازندران با اشاره به جمعه خونین و جنایتی که آل سعود انجام داده بود، عنوان کرد: حاجی‌ها برائت از مشرکان را فراموش نکنند.
وی در پایان سخنان خود اذعان داشت: تقوا عامل مهمی است که ما را به حسن اخلاق وادار کرده و ما را از درون به حسن اخلاق وادار می‌کند.
انتهای پیام/ن۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول