اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی:

حضور قضات در مدارس بهترین راه آشنا کردن دانش‌آموزان با جرایم است

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: طرح حضور قضات در مدارس می‌تواند بهترین راه آشنا کردن دانشآموزان با موارد جرم خیز و کاهش سطح ارتکاب جرایم باشد.

حضور قضات در مدارس بهترین راه آشنا کردن دانش‌آموزان با جرایم است
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از ستاد خبری نخستین جشنواره ملی فرهنگی و هنری راه روشن، محمدتقی فخریان اظهار داشت: یکی از وظایف مهم آموزش و پرورش در حوزه دانش‌آموزی اطلاع‌رسانی به دانش‌آموزان برای انتخاب مسیر درست برای آینده آنان است.
وی افزود: جرم پدیده‌ای است که در تمام گروه‌های سنی اتفاق می‌افتد و تنها نوع آن متقاوت است و باید با اطلاع‌رسانی مناسب قبل از بروز آسیب کارهای جدی صورت گیرد.
وی بیان داشت: برگزاری جشنواره راه روشن عمدتا برای دو گروه از افراد جامعه باید صورت گیرد که یکی مسئولان جامعه برای کمک به کاهش جرم و دیگری مخاطبان هستند تا انگیزه حضور داشته باشند و نمونه فیلم‌ها را دیده و از این نمونه‌ها در مسیر زندگی استفاده کنند.
وی ادامه داد: هنر ابزاری است که در موضوعات مختلف تاثیرگذاری آن ماندگار است و تاثیر تماشای یک فیلم آموزشی اگر با موضوعیت مناسب همراه باشد از ساعت‌ها سخنرانی بیشتر است و در ذهن افراد ماندگار خواهد بود.
وی با اشاره به حضور قضات دادگستری در مدارس برای آشنا کردن دانش‌آموزان با مسائل جرم‌خیز بیان داشت: این موضوع بهترین مسیر انتقال موارد جرم‌خیز به وسیله مسئولان دادگستری است و چون تجربیات لازم در این زمینه را دارا هستند بهتر می توانند شرایط موجود بر جامعه را بازگو کنند.
وی افزود: این ارتباط قضات با دانش‌آموزان سبب می‌شود که اگر سئوالی برای دانش آموزان ایجاد شود بدون واسطه آن را مطرح کرده و نسبت به رفع مشکل خود اقدام کنند.
انتهای پیام/ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول