اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی استان اردبیل خبر داد:

تشکیل 57 پرونده در حوزه جرایم فضای مجازی در اردبیل

خبرگزاری فارس: فرمانده انتظامی استان اردبیل گفت: در شش ماهه اول امسال 57 پرونده در حوزه فضای مجازی در استان اردبیل تشکیل شده است.

تشکیل 57 پرونده در حوزه جرایم فضای مجازی در اردبیل
سردار علی روستایی امروز در گفتگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: در یکی از این پرونده‌ها فرد خاطی 54 میلیون تومان از حساب افراد متعدد به صورت اینترنتی برداشت کرده و به این کلاهبرداری در قالب ایجاد فضاهای مجازی اقدام کرده است.
 وی بیان داشت: پرونده دیگر در مورد اختلاس میلیونی فرد 18 ساله‌ای است که با ارسال پیامک‌های مختلف از افراد متعدد اختلاس کرده و از حساب آنها به صورت اینترنتی برداشت غیر‌قانونی کرده است.
فرمانده انتظامی استان اردبیل با هشدار به مردم در آگاه بودن به ارسال پیامک‌های مشکوک و برخی اقدامات اینترنتی و فضاهای مجازی بیان داشت: ما باید امروز مراقب فریب و برخی حیله‌گری‌های افراد سودجو و فرصت‌طلب در چنین فضاهایی باشیم چرا که با گسترش چنین جرایمی دیگر امکان برخورد فیزیکی و برخی دیگر از اقدامات وجود ندارد.
وی در ادامه افزود: ما روز به روز شاهد پیشرفت دانش و علوم و توسعه فضای مجازی و اینترنتی و همچنین ارتباطات و فناوری‌های جدید هستیم که این امر هرچند موجب پیشرفت و توسعه در بسیاری از زمینه‌هاست اما سبب پدیدار شدن برخی از جرایم اجتماعی و تشدید آنها شده است.
روستایی بیان داشت: در مرحله گذر از جرایم سنتی به سمت جرایم سنگین و پیچیده هستیم به طوری‌که امروز جرایم سازمان یافته در تمام دنیا علیه ملت‌ها و افراد جامعه شکل گرفته است.
این مسئول ادامه داد: با توجه به این شرایط ما در صدد به هنگام‌‌سازی‌ دانش، آموزش و مکتب و ایدئولوژی پلیس کارآمد و مکتبی هستیم و معتقدیم پایه‌های قدرت یک کشور را نیروهای نظامی، انتظامی و پلیس پرقدرت‌تر می‌کند.
فرمانده انتظامی استان اردبیل در ادامه سخنان خود ضرورت توسعه آموزش‌های الکترونیکی در ارائه خدمات نوین پلیس را یادآور شد.
وی به خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: شکل‌گیری پلیس تخصصی مواد مخدر، آگاهی، اطلاعات، امنیت اخلاقی، گشت ارشاد و مبارزه با فساد اخلاقی در سال‌های اخیر پلیس فتا یا همان پلیس فضای مجازی و اینترنتی سبب شده تا این نیرو نیز بتواند تخصصی‌تر با جرایم جدید برخورد کند.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول