اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور جوانان خراسان رضوی تشریح کرد:

اقدامات مداخله‌ای مدیران خراسانی برای پیشگیری و کنترل طلاق

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور جوانان خراسان رضوی اقدامات مداخله‌ای برنامه جامع خانواده پایدار برای پیشگیری از افزایش آمار طلاق در استان را تشریح کرد.

اقدامات مداخله‌ای مدیران خراسانی برای پیشگیری و کنترل طلاق
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی برنامه جامع خانواده پایدار خراسان رضوی، هادی طالبیان وضعیت طلاق در استان را اصلی‌ترین دلیل اجرای برنامه جامع خانواده پایدار دانست و اظهار داشت: در راستای پیشگیری از گسترش این آسیب اجتماعی که به عنوان مادر آسیب‌های اجتماعی جامعه جوانان ما را درگیر کرده و شاخصََ‌های بهره‌وری را تحت شعاع قرار داده است، در 3 راهبرد بسترسازی، فرهنگ‌سازی و توانمندسازی برنامه جامع خانواده پایدار طراحی شده است.
مشاور استاندار خراسان رضوی افزود: بررسی الگوی طلاق‌های ثبت شده در سال‌های اخیر در استان نشان می‌دهد که طول زندگی مشترک بسیار کاهش یافته است. در این آمار 13 درصد طلاق‌ها در یکسال اول، 16,5 درصد در دوران عقد، 34,64 درصد در 3 سال اول و 45 درصد طلاق‌های استان خراسان رضوی در کمتر از 4 سال رخ داده است.
وی یکی دیگر از دغدغه‌های موجود در طلاق را توزیع سنی مردان و زنان در طلاق عنوان کرد و افزود که 66 درصد از طلاق‌های زنان و 50 درصد از طلاق‌های مردان در سنین 15 تا 29 سال رخ می‌دهد و این به معنای ورود مادر آسیب‌های اجتماعی به سن تولید جامعه است.
طالبیان افزود: اطلاع رسانی، فرهنگ‌سازی، راهنمایی و مشاوره، آموزش تخصصی و هدفمند، آموزش عمومی، حمایت اقتصادی و مداخله رویکردهای اصلی برنامه جامع خانواده پایدار است.
مدیرکل امور جوانان خراسان رضوی در بیان راهکارهای برنامه جامع خانواده پایدار، از اجرای دو طرح در دو گلوگاه حساس زندگی مشترک شامل مدخل ورودی برای ازدواج و مدخل خروج از زندگی مشترک و طلاق خبر داد و افزود: امیدواریم با اجرای طرح سنجش و راهنمایی زوجین برای ازدواج با همکاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد هم‌زمان  با آزمایش‌های پیش از عقد و اجرای طرح خدمات آموزشی ، مشاوره ای و اجتماعی برای زوجین در آستانه طلاق با همکاری دادگستری استان شاهد افزایش ازدواج های موفق و کاهش طلاق در استان باشیم.
انتهای پیام/ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول