اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد دانشگاه تهران:

14 درصد طلاق‌ها در سال اول ازدواج رخ می‌دهد

خبرگزاری فارس: استاد دانشگاه تهران گفت: 14درصد طلاق‌ها در سال اول ازدواج صورت می‌گیرد.

14 درصد طلاق‌ها در سال اول ازدواج رخ می‌دهد
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محمد طهماسبی شامگاه پنج‌شنبه در همایش "یک همسر خوب برای یک زندگی خوب" نخستین کلید خوشبختی را محبت دانست و اظهار داشت: آنجایی که محبت بیش از حد مانعی ندارد، بین زن و شوهر است.
وی تصریح کرد: آقایان باید بدانند روانشناسی زن محبت است و روانشناسی مرد مقبولیت است، مردها عاشق تعریف، تقدیر و تأیید هستند و دوست دارند خانم‌ها در جمع از آنها تشکر کنند.
طهماسبی افزود: پیامبر (ص) در مورد محبت زنان به مردان فرمود، زنان باید به شوهران خود اظهار عشق و محبت کنند و با شیرین زبانی و آراستگی خود را در چشم آنها زیبا گردانند.
وی بیان کرد: محبت، ملاک نگهداری زندگی است و موجب وفاداری و تسهیل کارهای سخت می‌شود.
طهماسبی گفت: گذشت، صبر و تحمل باید میان زوج‌های جوان زیاد باشد و این امر موجب خوشبختی و داوم زندگی آنها می‌شود.
وی اظهار داشت: 14 درصد آمار طلاق‌ها در سال نخست زندگی صورت می‌گیرد که آن هم به دلیل عدم گذشت زوج‌ها در زندگی است.
استاد دانشگاه تهران بیان داشت: در زندگی مشترک خود با دخالت در نظرات برخورد منطقی داشته باشید و به گونه‌ای رفتار کنید که کسی به خود اجازه ندهد در زندگی شما دخالت کند.
طهماسبی در مورد کلید خوشبختی میان زوج‌های جوان عنوان کرد: یکدیگر را بهشتی کنید، مقام معظم رهبری در این زمینه فرمودند، بسیاری از زنان و مردان همسران خود را بهشتی می‌کنند.
وی تصریح کرد: زوج‌های جوان به حساسیت‌های یکدیگر توجه کنند، شکاک، حساس، دهن‌بین و زودرنج نباشید، این امور افتی برای زندگی زوج‌های جوان است.
طهماسبی خاطرنشان کرد: احترام متقابل به یکدیگر بگذارید، اگر خانمی می‌بیند، شوهرش در خانه دچار یک انحراف شده، باید نخستین کسی باشد که او را حفظ می‌کند.
وی گفت: زن و شوهر باید خوبی‌های یکدیگر را ببینند، در بعضی مواقع مردها نسبت به موارد دید ندارند.
طهماسبی با بیان اینکه زن و شوهر باید یکدیگر را اصلاح کنند و صمیمیت کلامی داشته باشند، گفت: زن و شوهر باید عفت کلام داشته باشند، خانم‌ها زیاد صحبت نکنند و آقایان نیز هنر شنیدن را در خود تقویت کنند.
وی افزود: 50 درصد زوج‌های جوان بعد از گذشت شش ماه از زندگی مشترک، تنها شش دقیقه در طول روز با یکدیگر صحبت می‌کنند.
طهماسبی با بیان اینکه در همه خانه‌ها اختلاف و مشکل وجود دارد، عنوان کرد: بر روی مشاجرات و اختلاف‌ها کنترل جدی داشته باشید و جلوی فرزندان مشاجره نکنید، اختلاف‌های خود را مدیریت کنید.
وی تصریح کرد: در اختلاف‌های میان زن و شوهر نخستین کسی که می‌تواند کمک و راهنمایی کند، مشاور است.
طهماسبی خاطرنشان کرد: در خانه غرور مرد و دل زن نباید شکسته شود، فرزندان دوربین مخفی‌های زندگی هستند و باید مراقب بود تا جلوی آن‌ها مشاجره نکنیم.
وی گفت: در زندگی باید حق‌سالاری ملاک باشد، برای رسیدن به امنیت عاطفی و روحی باید سعه‌ صدر داشت و خود را از یکدیگر برتر ندانست.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول