اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل امور عشایر آذربایجان‌شرقی:

عشایر 22 درصد پروتئین آذربایجان‌شرقی را تولید می‌کنند

خبرگزاری فارس: مدیر کل امور عشایر آذربایجان‌شرقی گفت: 22 درصد از مجموع پروتئین استان توسط عشایر تولید می‌شود و این در حالی است که 2.5 درصد از جمعیت استان را عشایر تشکیل می‌دهند.

عشایر 22 درصد پروتئین آذربایجان‌شرقی را تولید می‌کنند
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی،  سید محمدحسن آل‌‌هاشم با اشاره به ایجاد بستری مناسب برای کوچ عشایر استان از مناطق ییلاقی به مناطق قشلاقی و سهولت هرچه بیشتر استفاده عشایر از امکانات ترابری در روند مدیریت بهتر کوچ و کاهش ضررهای احتمالی اظهار داشت: 330 کیلومتر از راه‌های ییلاقی عشایری در شهرستان‌های تبریز، مراغه، ورزقان، اهر و هریس مرمت و بازسازی شد.
وی اضافه کرد: عملیات مرمت راه‌های عشایری مناطق ییلاقی در شهرستان تبریز به طول 45 کیلومتر، ورزقان به طول 95 کیلومتر و در سهند مراغه، اهر و هریس به ترتیب 50 ، 90 و 50 کیلومتر بوده است که در مجموع 330 کیلومتر راه عشایری ییلاقی را شامل می‌شود.
آل‌هاشم با اشاره به اعتبار اختصاص یافته برای مرمت راه‌های عشایری ییلاقی استان گفت: اقدامات راهسازی انجام یافته از محل اعتبارات سال 89  به مبلغ 4 میلیارد و 240 میلیون ریال بوده و برای انجام عملیات مرمت و راهسازی مناطق عشایری استان، مبلغ 3 میلیارد و 782 ریال از محل اعتبارات دولتی اختصاص یافته و هم اکنون بخشی از این اعتبارات برای پیشبرد پروژه‌های عشایری در مناطق عشایری استان به کار گرفته شده است.
مدیر کل امور عشایر آذربایجان‌شرقی با اشاره به اهمیت عشایر در چرخه اقتصاد مبتنی بر تولید دامی بخش کشاورزی استان گفت: 22 درصد از مجموع پروتئین استان توسط عشایر تولید می‌شود و این در حالی است که 2.5 درصد از جمعیت استان را عشایر تشکیل می‌دهند.
وی با قدردانی از خدمات ارائه شده توسط دولت خدمتگزار به عشایر برای توسعه‌بخشی به اقتصاد مبتنی بر تولید این قشر تصریح کرد: شناساندن قابلیت‌های تولیدی عشایر از جمله برنامه‌های مهم و در دست اجرای اداره کل امور عشایر استان آذربایجان‌شرقی به شمار می‌رود.
انتهای پیام/ح30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول