اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با عید غدیر صورت می‌گیرد؛

افتتاح بزرگ‌ترین کتابخانه عمومی استان بوشهر

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر گفت: همزمان با عید فرخنده غدیر، بزرگ‌ترین کتابخانه عمومی این استان در شهر کنگان با زیربنای هزار مترمربع افتتاح می‌شود.

افتتاح بزرگ‌ترین کتابخانه عمومی استان بوشهر
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، علیرضا خوش‌طینت ظهر امروز در نشست برنامه‌ریزی برنامه‌های هفته کتاب در بوشهر اظهار داشت: برنامه‌های هفته کتاب در کتابخانه‌های عمومی استان با رویکرد گسترش و ارتقای فرهنگ مطالعه از جمله برگزاری آیین تجلیل و تقدیر، افتتاح کتابخانه کنگان، عضویت رایگان و برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری از برنامه‌های هفته کتاب است.
 وی با بیان اینکه هفته کتاب و کتابخوانی، فرصتی مغتنم برای ارج نهادن به کتاب و گسترش فرهنگ مکتوب است، افزود: برگزاری جشن تقدیر و تجلیل از حامیان و خادمان عرصه کتاب و کتابخانه‌های عمومی، افتتاح کتابخانه عمومی کنگان، برگزاری مسابقات کتابخوانی، فرهنگی و هنری، برپایی نمایشگاه تازه‌های کتاب و فضاسازی کتابخانه از جمله برنامه‌های پیش بینی شده به این مناسبت است.
خوش‌طینت با اشاره به برگزاری برنامه‌های ویژه هفته کتاب در سطوح استانی، شهرستان و کتابخانه، بیان کرد: جشن تقدیر و تجلیل از حامیان و خادمان کتاب و افراد برتر در این حوزه در سه سطح استانی، شهرستانی و کتابخانه برگزار می‌شود و در این آیین از کتابداران، کتابخوانان، کتابخانه‌های عمومی برتر، کتاب یاوران و اعضای فعال، فرمانداران و شهرداران حامی کتابخانه‌های عمومی تجلیل خواهد شد.
وی افزود: همزمان با عید فرخنده غدیر، بزرگ‌ترین کتابخانه عمومی استان در شهر کنگان با زیربنای هزار مترمربع افتتاح و به بخش‌های متنوع از جمله کودک، نشریات، کافی نت و مرجع خدمات ارائه می‌دهد.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر ادامه داد: از فعالیت‌های فرهنگی دیگر در هفته کتاب می‌توان به حضور مسئولان کتابخانه‌های عمومی در مدارس و مراکز فرهنگی و همچنین اجرای طرح بازدید دانش‌آموزان و دانشجویان از کتابخانه‌ها با عنوان "هر روز با کتاب و کتابخانه" با هدف آشنایی با کتابخانه‌های عمومی و خدمات آنها اشاره کرد.
وی همچنین به عضویت رایگان در کتابخانه‌های عمومی استان در هفته کتاب اشاره و بیان داشت: صدور کارت عضویت رایگان در هفته مذکور، برگزاری نشست کانون‌های ادبی، برگزاری جلسات نقد و بررسی کتاب و جلسات قصه­خوانی ویژه کودکان، ارائه خدمات اینترنتی و مقالات نمایه نشریات با 50 درصد تخفیف از دیگر برنامه‌های کتابخانه‌های عمومی استان در نوزدهمین دوره هفته کتاب است .
خوش‌طینت با گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم امید صبوری، رئیس سابق اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان تنگستان گفت: آیین بزرگداشت یاد و تجلیل از خدمات شایسته ایشان همزمان با جشن تجلیل و تقدیر استانی برگزار می‌شود و با حضور در محل آرامگاه آن مرحوم مغفور، یادش را گرامی می‌داریم.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول