اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه زنجان:

تبعید امام سقوط نظام دیکتاتوری را سرعت ‌بخشید

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه زنجان گفت: تبعید امام خمینی (ره) در واقع سقوط نظام دیکتاتوری را سرعت ‌بخشید.

تبعید امام سقوط نظام دیکتاتوری را سرعت ‌بخشید
محسن افشارچی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار داشت: یکی از شاخصه‌های اصلی انقلاب اسلامی ظلم ستیزی و استکبار‌ ستیزی است که تجلی این ظلم‌ستیزی در تقابل با تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان پیرو خط امام رقم خورد.
وی ادامه داد: تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در ایران در اوایل انقلاب اسلامی نماد استکبار ستیزی و ظلم ستیزی مردم انقلابی ایران بود که بیعت خود را با آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی بیان داشتند.
رئیس دانشگاه زنجان تصریح کرد: تسخیر دژ ظالمان توسط دانشجویان تجدید پیمانی با آرمان‌های انقلاب و امام خمینی (ره) بود که دانشجویانی همچون مهدی رجب بیگی در این روز با نثار خون خود نهال انقلاب را آبیاری کردند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تبعید امام خمینی (ره) که در واقع سقوط نظام دیکتاتوری را تسری می‌بخشید، یادآور شد: تبعید امام راحل از سوی شاه ایران در راستای دورکردن امام از کشور بود.
افشارچی با بیان اینکه با تبعید امام نه تنها ارتباط امام با مردم کمتر نشد، بلکه رسانه‌های امام راحل که روحانیت بودند به گسترش این ارتباطات عمیق کمک کردند.
وی یادآور شد: حضور روحانیون در عراق و اخذ اطلاعات کافی از امام و تبلیغ آن در مساجد و مکان‌های مختلف ارتباط امام با مردم را به وجود می‌آورد و هیچ مشکلی در راستای این ارتباط عمیق وجود نداشت.
رئیس دانشگاه زنجان با اشاره به اینکه با تبعید امام خمینی (ره) امام را با آزادی عملی در راستای اجرای اهداف انقلاب مواجه کرد، یادآور شد: این امر موجب تاثیر مثبت امام در روند پیروزی انقلاب اسلامی و ادامه روند آن تا پیروزی انقلاب اسلامی شد.
 وی با اشاره به اینکه رسانه‌ها در خط مقدم جنگ نرم با دشمن قرار دارند، افزود: رسانه‌ها می‌توانند نسبت به انتقال ارزش‌های معنوی جامعه و 13 آبان مسئولیت خود را به نحو مطلوبی انجام دهند.
 افشارچی خاطرنشان کرد: 13 آبان فرصتی برای نشان دادن انسجام ملی ملت ایران در مبارزه با استکبار جهانی است.
وی با اشاره به انقلاب‌های رخ داده در کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا ادامه داد: این وقایع به واسطه جذب دل‌ها و اقبال مستضعفان جهان به موفقیت‌های جمهوری اسلامی ایران است.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول