اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

مدیر جهاد کشاورزی خرمشهر خبر داد:

افزایش خرید 6 هزار تنی خرما در خرمشهر

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی خرمشهر از خرید 6 هزار و 500 تنی خرما توسط کارگاه‌های بسته‌بندی در این شهرستان خبر داد.

افزایش خرید 6 هزار تنی خرما در خرمشهر
ابراهیم داوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرمشهر اظهار داشت: با پایان یافتن عملیات خرید محصولات نخیلات، کارگاه‌ها و شرکت‌های بسته‌‌بندی خرما در خرمشهر اقدام به خریداری 6 هزار و 500 تن خرمای تولید شده در شهرستان کرده‌اند.
وی افزود: این میزان در سال جاری به طور توافقی از نخل‌داران شهرستان خرمشهر خریداری شده که نسبت به سال گذشته بیش از 12 درصد افزایش داشته ‌است.
داوری خاطرنشان کرد: مقادیری از محصول خرمای منطقه به دلیل کیفیت و مرغوبیت به خارج از کشور صادر می‌شود.
مدیر جهاد کشاورزی خرمشهر با اشاره به تأثیر پدیده گرد و غبار در کیفیت خرما گفت: علیرغم افزایش کمی محصول نسبت به سال گذشته، به دلیل پدیده گرد و غبار و شرایط ویژه جوی محصولات نخیلات غالباً از کیفیت پایین‌تری برخوردار بودند.
وی در تشریح خدمات ارائه شده از سوی جهاد کشاورزی شهرستان در زمینه بهبود وضعیت نخیلات تصریح کرد: در دوره تصدی این مدیریت تعداد 26 هزار توری برای پوشش دادن خوشه‌ها و برداشت بهداشتی محصول توزیع شده‌ است.
داوری اضافه کرد: همچنین تعداد 2 هزار جعبه حمل خرما جمعاً به ارزش 18 میلیون تومان نیز از اقدامات دیگر این مدیریت بوده ‌است.
مدیر جهاد کشاورزی خرمشهر افزود: در زمینه نخیلات کارهای دیگری نیز انجام شده که از آن جمله می‌توان به توزیع کودهای شیمیایی و بیولوژیک به صورت رایگان بین نخل‌داران و همچنین تخصیص مبلغ 4 میلیون تومان اعتبار برای عملیات هرس اشاره کرد.
وی گفت: به منظور آگاهی دادن و اطلاع‌رسانی به نخل‌داران و همچنین ارائه توصیه‌های کارشناسی و راهکارهای مبارزه با انواع آفات و علاوه بر آن ارائه مشاوره‌های فنی نیز سه مهندس ناظر انتخاب و به کشاورزان معرفی شده‌ است.
انتهای پیام/غ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول