اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای اسلامی آبپخش خبر داد:

رکود در بازار خرمای دشتستان

خبرگزاری فارس: رئیس شورای اسلامی آبپخش گفت: بازار خرما با رکود شدیدی روبرو شده است.

رکود در بازار خرمای دشتستان
به گزارش خبرگزاری فارس از آبپخش، مصطفی رضایی بعد از ظهر امروز در نشست بررسی وضعیت نخیلات دشتستان اظهار داشت: کشاورزی یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مردم منطقه آبپخش و شهرستان دشتستان است و شورای اسلامی شهر آبپخش با تمام توان پیگیری‌های لازم را برای برطرف کردن مسائل و مشکلات کشاورزان شهرستان دشتستان انجام می دهد.
وی عنوان داشت: در ماه‌های اخیر افزایش ناگهانی نرخ آب‌بها، شوکی بر ساختار کشاورزی آبپخش وارد ساخت و کشاورزان منطقه در تماس‌ها و مراجعات مکرر به شورای اسلامی شهر آبپخش خواستار کاهش میزان نرخ آب‌بهای نخیلات هستند.
رئیس شورای اسلامی آبپخش با اشاره به رکود شدید بازار خرما در سال‌های اخیر افزود: در دو سال اخیر بازار خرما با رکود شدیدی روبرو بوده و این مسئله مشکلات مالی فراوانی را برای کشاورزان به دنبال داشته و ایشان توان پرداخت حق‌آبه با این میزان افزایش را ندارند.
وی خاطرنشان کرد: در ملاقات هفته گذشته که با معاون وزارت نیرو داشتیم مسائل و مشکلات کشاورزان شهرستان در زمینه مسائل آبیاری اراضی کشاورزی را مطرح کردیم و خواستار رسیدگی برای رفع این مشکلات شدیم.
این مسئول ابراز داشت: بر اساس تبصره دو ماده 33 قانون توزیع عادلانه آب، در مواردی که جلوگیری از ضرر کشاورزان و یا تشویق آنها به کشت محصولات اساسی تخفیف خاصی را اقتضا کند، وزارت نیرو می‌تواند با تصویب هیئت دولت تخفیف لازم را منظور کند و ما خواستار تلاش برای رفع مشکلات نخلداران براساس اختیارات قانونی هستیم.
رئیس شورای اسلامی شهر آبپخش تصریح کرد: نبض اقتصادی مردم شهر آبپخش به کشاورزی و نخلداری وابسته است و امیدواریم محصولات با پیگیری مسائل و مشکلات باغداران و تلاش برای رفع آنها زمینه رونق اقتصادی کشاورزان منطقه را فراهم آورند.
وی بیان داشت: فرماندار دشتستان از ابتدای ورود به این شهرستان حساسیت خاصی برای رفع مشکلات کشاورزان داشته‌اند و در مذاکراتی که با ایشان داشتم قول مساعد برای پیگیری مسائل و مشکلات کشاورزان و تلاش برای رفع مشکلات را داده‌اند.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول