اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اردبیل:

جشنواره «میلاد سرخ» در قالب هنرهای متنوع برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: دومین جشنواره «میلاد سرخ» سال آینده در بخش‌های مختلف هنری از جمله فیلم، نمایش، عکس و برخی از آثار هنری دیگر به میزبانی اردبیل برگزار می‌شود.

جشنواره «میلاد سرخ» در قالب هنرهای متنوع برگزار می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، منصور شرفی عصر امروز در آیین تجلیل از برگزیدگان جشنواره فیلم و عکس عذرا در پارس‌آباد اظهار داشت: با تاکید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سفر اخیر خود به اردبیل در قالب سفر چهارم ریاست جمهوری مقرر شد جشنواره سراسری میلاد سرخ با تنوع فعالیت‌های هنری و فرهنگی برگزار شود که ما نیز در حال تدارک و برنامه‌ریزی در این زمینه هستیم.
وی با یادآوری این‌که جشنواره فیلم و عکس عذرا نیز در قالب این جشنواره تجمیع و ادغام می‌شود، تصریح کرد: با هدف جلوگیری از موازی‌کاری و افزایش توانمندی جشنواره سراسری میلاد سرخ تمامی جشنواره‌های فرهنگی و هنری در سطح استان از جمله فیلم و عکس عذرا در قالب جشنواره میلاد سرخ تجمیع و برگزار می‌شود.
شرفی خاطر نشان کرد:‌ ما تلاش می‌کنیم این جشنواره را با دعوت از هنرمندان کشورهای همسایه به صورت بین‌المللی برگزار کنیم که امیدواریم مسئولان کشوری و استانی در اجرای شایسته و مناسب این جشنواره ما را بهتر و بیشتر یاری کنند.
این مسئول یکی از سیاست‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی را حمایت از جشنواره‌های منطقه‌ای، استانی و ملی اعلام کرد و افزود: تمرکززدایی یکی از سیاست‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که در این راستا تلاش می‌شود جشنواره‌های مختلف به صورت پراکنده در استان‌ها براساس ظرفیت و شاخص‌های استانی برگزار شود.
وی با قدردانی از برگزاری مناسب جشنواره فیلم و عکس عذرا در شهرستان مرزی پارس‌آباد اضافه کرد: ما با برگزاری این جشنواره‌ها در حقیقت حمایت و تقویت خود را از اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری در شهرستان‌های مرزی اعلام می‌کنیم و معتقدیم این اولویت همچنان مورد تاکید و حمایت ما است.
‌مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اردبیل هنر متعهدانه را هنر شایسته، ماندگار و برجسته توصیف کرد و ادامه داد: اثری که در قالب این مفهوم و با محتوای پاسداشت ارزش‌ها و آموزه‌های دینی تولید و ساخته شود، مورد حمایت ما است به طوری که اولویت با هنر ارزشی، ترویج‌کننده فرهنگ حجاب و عفاف، ایثار و شهادت و دینمداری است.
 
عکاس فارس درخشید؛
در پنجمین جشنواره فیلم و عکس عذرا در پارس‌آباد کامل روحی عکاس خبرگزاری فارس با کسب مقام سوم در بخش عکاسی خوش درخشید.
براساس آرای هیئت داوران در بخش عکس علاوه بر کامل روحی، عبدالرحمان مجرد از اردبیل و هادی پناهی از ارومیه درخشش داشته و به ترتیب جایگاه اول و دوم را به دست آوردند.
این جشنواره که در چهار بخش عکس، داستانی، انیمیشن و مستند برگزار شد، بیش از 512 قطعه عکس از 105 هنر عکاس به دبیرخانه ارسال شده بود که تعداد 40 قطعه عکس از 30 عکاس در بخش مسابقه به رقابت پرداختند.
در بخش فیلم کوتاه نیز از 100 فیلم ارسال شده 43 فیلم به بخش مسابقه راه یافت.
به گزارش فارس، در فیلم داستانی جایزه برتر به فیلم «راه رفتن روی ریل‌ها» اثر وحید حسینی اختصاص یافت و در این بخش رحیم بلندی از کلیبر با فیلم «کیروح» رتبه دوم و لیلا عبدی با فیلم «قفس زندگی» از اردبیل رتبه سوم را به دست آورد.
در بخش فیلم مستند هیچ فیلمی به عنوان اثر برتر معرفی نشد اما از فیلم «پاپاق»، «روشنایی» به عنوان آثار قابل تقدیر قدردانی شد.
در بخش انیمیشن نیز فیلم‌های «قارقا»،‌ «بازگشت» و «طمع» به ترتیب ساخته زینب قربانی، داور نجفی و گلی مردانه حائز رتبه‌های برتر شدند.
در این جشنواره که به مدت یک هفته در سینما انقلاب پارس‌آباد برپا شد هنرمندانی از شهرهای شمال‌غرب کشور، آذربایجان‌غربی و آذربایجان‌شرقی، زنجان و اردبیل حضور داشتند که آثار آنها به مورد نمایش گذاشته شد.
‌از جلوه‌های زیبای این جشنواره اهدای جایزه فیلمساز کلیبری به بیماران سرطانی پارس‌آباد بود به طوری که رحیم بلندی جایزه نقدی 2 میلیون و 500 هزار ریالی خود را به مؤسسه خیریه حمایت از بیماران سرطانی پارس‌آباد اهدا کرد.
در این جشنواره حضور فیلمسازان جوان و نوجوان چشمگیر بود به طوری که آثار زیبایی از آنها در بخش فیلم و عکاسی به نمایش گذاشته شده بود.
در این برنامه اجرای موسیقی سنتی عاشیقلار با لباس‌های محلی خوانندگان و همچنین حضور برخی از هنرمندان با لباس‌های محلی و منطقه‌ای جالب توجه بود.
آیین اختتامیه این جشنواره همچون مراسم افتتاحیه و برخی دیگر از جلسات و مراسم‌ها با یک ساعت تأخیر برگزار شد به طوری که این حرکت موجی از گله‌مندی و ناراحتی هنرمندان و اصحاب فرهنگ را به دنبال داشت.
انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول