اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کمیته شهرستان‌های مسابقات قرآنی خراسان رضوی:

مقدمات حرکت استانی برای برگزاری فراگیر مسابقات قرآن آغاز شد

خبرگزاری فارس: مدیر کمیته شهرستان‌های مسابقات قرآن کریم خراسان رضوی گفت: مقدمات حرکت استانی برای برگزاری فراگیر سیو‌چهارمین دوره مسابقات قرآن کریم در شان ظرفیت استان خراسان آغاز شده است.

مقدمات حرکت استانی برای برگزاری فراگیر مسابقات قرآن آغاز شد
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سید وحید موسویان ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت:
در شهرستان‌های استان ستادی به ریاست فرماندارن هر شهرستان ایجاد شده و اعضای فرهنگی، دستگاه‌های فرهنگی اوقاف، ارشاد، موسسات قرآنی و... در این ستاد حضور دارند.
مدیر کمیته شهرستان‌های مسابقات قرآنی در خراسان رضوی با بیان اینکه مسابقات قرآن کریم باید به صورت فراگیر و در شان ظرفیت استان خراسان برگزار شود، ادامه داد: ستاد مسابقات قرآن کریم در مسیر تحقق منویات مقام معظم رهبری تشکیل شده و گستره آن به غیر از شهر مشهد، شامل شهرستان‌های استان نیز می‌شود.
موسویان افزود: ستادها در شهرستان‌های استان به همت ادارات اوقاف هر شهرستان تشکیل شده و بعضی از شهرستان‌ها ظرفیت بیشتری برای کار دارند و در شهرستان‌های تازه تاسیس استان نیز این کار رونق بگیرد.

برنامه‌ای هدفمند برای برگزاری مسابقات قرآن کریم مدون شود

دبیر کمیته بانوان ستاد مسابقات قرآن خراسان رضوی گفت: برنامه‌ای هدفمند برای برگزاری مسابقات قرآن کریم مدون شود و در طول سال مقدمات آن فراهم و اقشار مختلفی را نیز در نظر بگیرد.
زهرا سعیدی اظهار داشت: کمیته بانوان با دستگاه‌ها و ادارات مختلف و جامعه هدف آن و همچنین مشاوران فرمانداران جلساتی را برگزار کرده و در شهرستان‌ها نیز ستادی برای مسابقات برپا شده است.
وی با بیان اینکه تعداد منابع درخواستی از اوقاف برای ادارات و فرمانداری‌های استان ارسال شده، افزود: همچنین تمام موارد مربوط به مسابقات در سایت بانوان استان قرار گرفته و اطلاع رسانی شده است.
سعیدی با انتقاد از زمان برگزاری مسابقات گفت: زمان برگزاری مسابقات و اطلاع‌رسانی بسیار دیر آغاز شده و براین اساس ممکن است بازدهی مورد انتظار را نداشته باشد.
دبیر کمیته بانوان ستاد مسابقات قرآن خراسان رضوی تصریح کرد: البته هر چقدر کار فرهنگ‌سازی برای قرآن صورت بگیرد باز هم جای تقدیر دارد، اما برای مراحل بعدی باید طوری برنامه‌ریزی شود که مسابقات زودتر شروع شود و همچنین مسابقات با رویکرد خانواده به‌ویژه برای بانوان برگزار تا بدانند قرآن در زندگی چه رویکردهایی دارد.
سعیدی ادامه داد: اگر این مسابقات درست و به موقع برگزار شود فرصتی است برای ترغیب و ایجاد انگیزه برای مخاطبانی که در محضر قرآن زانو زده‌اند.
وی با بیان اینکه باید یک برنامه هدفمند برای مسابقات مدون شود، افزود: مسابقات باید از محلات و از بطن مردم شروع شود و این مسابقات باید مقدمه ای برای کارهای عمیق باشد.
دبیر کمیته بانوان ستاد مسابقات قرآن خراسان رضوی با بیان اینکه برای تشکیل جامعه قرآنی بسترهای لازم وجود دارد اضافه کرد: مسابقات باید آسیب‌شناسی شود و در نحوه و چگونگی برگزاری مسابقات نیز بازنگری شود.
انتهای پیام/ر20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول