اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول فرهنگی حوزه علمیه خراسان:

فضای کشور باید فضایی قرآنی شود

خبرگزاری فارس: مسئول فرهنگی تربیتی حوزه علمیه خراسان گفت: فضای کشور باید فضایی قرآنی شود و ما نیز به دنبال نشر معارف قرآنی هستیم و از هر اقدامی که در این مسیر باشد، استقبال می‌کنیم.

فضای کشور باید فضایی قرآنی شود
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد،حجت‌الاسلام والمسلمین محمد رسول رمضانی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهارداشت: حوزه علمیه برای نخستین‌بار در بحث مسابقات قرآن اوقاف وارد شده و این مسابقات را به صورت گسترده در سطح حوزه برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه نخستین جلسه رابطین فرهنگی حوزه علمیه با اوقاف برگزار شده است گفت: شرایط و فضای عمومی برای برگزاری مسابقات در سطح مدارس حوزه به‌وجود آمده و تاکنون نیز قریب به 400 نفر از طلاب برای شرکت در این مسابقات ثبت‌نام کرده‌اند.
مسئول دفتر فرهنگی تربیتی حوزه علمیه خراسان با اشاره به خواسته مقام معظم رهبری درباره 10 میلیون حافظ قرآنی، تصریح کرد: مقام معظم رهبری سکان‌دار کشور هستند و با توجه به فرمایشات ایشان، کشور باید به سمت قرآن برود، زیرا راه نجات کشور توجه به قرآن است و خواسته رهبری نیز به همین دلیل است.
وی با بیان اینکه جامه عمل پوشاندن به دستورات رهبری وظیفه همگان است افزود: برای تحقق منویات رهبری همه دستگاه‌ها و نهادها باید با همتی والا ورود پیدا کرده و در مسیر رسیدن به این خواسته تلاش کنند.
کارشناس قرآن سازمان آموزش و پرورش خراسان رضوی نیز گفت: به طور حتم افرادی که در مسابقات قرآنی در
رشته‌های مختلف مفاهیم، ترتیل و ...بیمه قرآنی می‌شوند و به جهت اینکه حامل قرآن هستند از بسیاری از آسیب‌ها مصون می‌شوند.
میکائیل باقری اظهار داشت: در راستای حضور در سی‌و چهارمین دوره مسابقات قرآن خراسان رضوی، اداره کل آموزش و پرورش به تمام مدارس استان بخشنامه‌ای ارسال و همچنین یک جلسه توجیهی برای معاونان پرورشی ادارات کل استان خراسان رضوی برگزار شده است.
وی با بیان اینکه با مشارکت اداره کل اوقاف برای کارشناسان نواحی استان جلسات توجیهی برگزار شد ادامه داد: همچنین به تمام نواحی استان بخشنامه‌ای برای اعلام به موقع آمارها و شرکت در مسابقات ارسال شده است. هزار سی‌دی مسابقات قرآن نیز به ادارات ارسال و در مدارس توزیع شده است.
کارشناس قرآن سازمان آموزش و پرورش خراسان رضوی با اشاره به تاثیرگذاری این مسابقات تصریح کرد: با توجه به اینکه مسابقات اوقاف اقشار مختلفی را تحت پوشش قرار می دهد تاثیرگذاری بالایی در سطح دارد.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول