اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با سراسر کشور؛

طرح تلاوت قرآن در اردبیل آغاز شد

خبرگزاری فارس: همزمان با سراسر کشور طرح کرسی تلاوت قرآن کریم در مساجد استان اردبیل آغاز شد.

طرح تلاوت قرآن در اردبیل آغاز شد
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مسئول دارالقرآن تبلیغات اسلامی استان اردبیل عصر امروز در مراسم آغازین این طرح در اردبیل اظهار داشت: در قالب این طرح مجالس تلاوت قرآن کریم بعد از نماز مغرب و عشا در مساجد منتخب برپا می‌شود و علاقمندان می‌توانند هر روز یک صفحه از قرآن کریم را به صورت جمعی و گروهی روخوانی کنند.
حجت‌الاسلام عزیز صابر هدف از اجرای این طرح را توسعه و تقویت مبانی قرآنی اعلام کرد و افزود: قرآن کتاب آسمانی است که در بطن زندگی مردم قرار دارد و قرائت آن موجب آرامش دل‌ها و هدایت قلب می‌شود.
وی با بیان این‌که در یک سال گذشته با آغاز اجرای این طرح موفقیت‌های خوبی در تربیت قرآنی و همچنین معرفی قاریان علاقمند شکل گرفته است، تصریح کرد: بسیاری از مساجد در قالب این طرح جایگاه و ابهت خود را در آموزش قرآن کریم احیا و حفظ کردند به طوری که تلاوت روزانه قرآن سبب شده است تا علاقمندی نمازگزاران نیز به این امر زیادتر شود.
این مسئول به ماندگاری کلام الهی در تمام جنبه‌ها اعم از حوزه تربیتی، اخلاقی، معرفتی، ارتقای بینش و بصیرت اشاره کرد و ادامه داد: بهترین راه در ماندگار کردن قرآن کریم یاد گرفتن مفاهیم آن است تا به صورت عملی در زندگی به کار گرفته شود.
صابر با بیان این‌که به یقین خود قرآن حافظ و تضمین‌کننده سلامت و صحت آن است، خاطر نشان کرد: تفاوت این محافل با محافل دیگر در این است که همه‌روزه آیاتی از قرآن کریم که از روز قبل مشخص شده است به عنوان آیات هفته اعلام می‌شود تا نمازگزاران با آمادگی بیشتر از نظر تلاوت ظاهری و مفهوم قرآن در این مجلس حاضر باشند.
وی آشنا شدن و انس گرفتن با کتاب الهی را یکی از رمز و رموز سعادت فردی و اجتماعی برشمرد و اضافه کرد: هم اکنون این طرح در چهار شهر استان اردبیل برگزار می‌شود و ما در برگزاری این برنامه از مؤسسات قرآنی و برخی از دستگاه‌های دولتی حمایت‌های معنوی را گرفته‌ایم.
به گزارش فارس، مسئول دارالقرآن تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: ‌در شهر اردبیل نیز در 30 نقطه و 30 مسجد محله‌ای تلاوت قرآن کریم در قالب کرسی‌ها انجام می‌شود که انتظار می‌رود ثمرات و نتایج به دست آمده از اجرای این طرح مفید و مؤثر باشد.
انتهای پیام/ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول