اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با هدف گسترش فرهنگ قرآنی؛

سی و چهارمین دوره مسابقات معارف قرآنی در بشرویه برگزار شد

خبرگزاری فارس: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گفت: سی و چهارمین دوره مسابقات معارف قرآنی در بشرویه با هدف گسترش فرهنگ قرآنی برگزار شد.

سی و چهارمین دوره مسابقات معارف قرآنی در بشرویه برگزار شد
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط عمومی فرمانداری بشرویه، حجت‌الاسلام دادخدا خدایی اظهار داشت: با هدف گسترش فرهنگ علوم و معارف قرآنی در بین نسل جوان و نوجوان سی و چهارمین دوره مسابقات قرآنی در رشته‌های حفظ، ترتیل، قرائت، اذان، تواشیح و شکوفه‌های قرآنی از سوی اداره اوقاف و امور خیریه در شهرستان بشرویه برگزار شد.
وی افزود: افتتاحیه مسابقات حفظ، قرائت و ترتیل به تفکیک جنسیت و در محل حسینیه حاج علی اشرف برای برادران و حسینه حضرت رقیه (س) برای خواهران برگزار شد.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه طی گزارشی گفت: در سال جاری و طی دو مرحله مسابقات معارف و علوم قرآنی با شرکت 717 نفر در رشته‌‌های اذان، تواشیح، همخوانی، شکوفه‌های قرآنی، حفظ، قرائت و ترتیل برگزار شده که در مرحله اول این مسابقات در رشته‌های اذان بزرگسالان، شکوفه‌ها و تواشیح برادران برگزیدگان این شهرستان در مرحله استانی توانستند مقام‌های دوم و سوم را به خود اختصاص دهند.
خدایی گفت: در مسابقات حفظ، ترتیل و قرائت در دو جنسیت تعداد 275 نفر شرکت کرده‌اند که پس از اجرای داوری نفرات اول تا سوم در هر رشته و در مجموع 36 نفر خواهر و برادر به مرحله استانی که در آذرماه برگزار می‌شوند راه می‌یابند.
وی ادامه داد: در مسابقه مفاهیم تخصصی قرآن نیز تعداد 460 نفر شرکت کرده‌اند که مرحله نخست این مسابقه در چهارم آذرماه نیز برگزار می‌شود.
رئیی اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بشرویه افزود: با توجه به استقبال کم‌نظیر علاقمندان به علوم و مسابقات قرآنی شهرستان بشرویه در سال جاری به لحاظ تعداد شرکت کننده مقام نخست استان را به خود اختصاص داده است.
وی تصریح کرد: با کسب مجوزهای لازم و برگزاری مقدمات اولیه، مسابقات قرآنی کلیه رشته‌های علوم قرآنی استان در هفته اول آذرماه و با حضور برگزیدگان شهرستان‌های استان در بشرویه برگزار می‌شود.
انتهای پیام/خ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول