اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در هفته بسیج دانش‏آموزی؛

یادواره شهدای دانش‌آموز سمنان برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر سازمان بسیج دانش‌آموزی و فرهنگیان استان سمنان اعلام کرد: در هفته بسیج دانش‏آموزی، یادواره شهدای دانش‌آموز در سطح شهرستان‌های این استان برگزار می‌شود.

یادواره شهدای دانش‌آموز سمنان برگزار می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، غلامرضا حافظی ظهر امروز در گفت‏وگو با خبرنگاران، هدف از اجرای برنامه‏های متنوع در هفته بسیج دانش‏آموزی را توسعه و تعمیق فرهنگ و تفکر بسیجی و معرفی دستاوردها و عملکردهای سازمان بسیج دانش‌آموزی در عرصه‌های علمی،‌ فرهنگی، معرفتی، سازندگی و اجتماعی به جامعه دانست.
وی ادامه داد: برنامه‏های هفته بسیج دانش‌آموزی به منظور ثبت تاریخی دلاورمردی‌های دانش‌آموزان در دوران دفاع مقدس برگزار می‌شود و تلاش در جهت خلق مجدد این حماسه‌ها توسط نسل نوساخته ایران اسلامی، تقویت روحیه نشاط، شادابی، خلاقیت و نوآوری و گسترش فرهنگ و تفکر بسیجی در بین دانش‌آموزان و سازماندهی بسیجیان این قشر در حلقه‌های صالحین دانش‌آموزان از دیگر برنامه‌های این هفته است.
مدیر سازمان بسیج دانش‌آموزی و فرهنگیان استان سمنان با اشاره به شهدای شاخص بسیج دانش‌آموزی سال 90 گفت: شهیدان "سهام خیام" و "مرحمت بالازاده"، شهیدان شاخص این قشر در کل کشور هستند و شعار هفته بسیج دانش‌آموزی، "دانش‏آموز بسیجی، تجلی ایمان،‌ دانایی و ولایت‌مداری" است.
حافظی بیان داشت: از ویژگی‌های دوران نوجوانی و دانش‌آموزی بهره‌مندی از روحیه نشاط، شادابی،‌ خلاقیت و نوآوری و داشتن توان حرکت به سوی رشد تعالی و تکامل است و اینکه از این دوران طلایی به عنوان دروازه ورود به عرصه‏های مسئولیت‌پذیری نام برده می‌شود، یکی از دلایلش وجود همین ویژگی‌هاست.
وی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی از بدو ظهور تاکنون به خوبی توانسته است از این ویژگی‌ها در راستای اهدافش بهره ببرد.
مدیر سازمان بسیج دانش‌آموزی و فرهنگیان استان سمنان افزود: تاریخ انقلاب اسلامی گویای این حقیقت است که حضور دانش‌آموزان نوجوان در کنار دیگر اقشار قهرمان ایران در عرصه مبارزه با رژیم پهلوی، در روز 13 آبان ماه 57 در دانشگاه تهران جدی‌تر شد و این نخستین حرکت سازمان یافته و بسیجی‌گونه دانش‌آموزان بود که در مبارزه با استکبار جهانی و تلاش برای سربلندی میهن اسلامی تاثیر فراوانی داشت.
وی گفت: اوج حضور آگاهانه و تاثیرگذار دانش‌آموزان در عرصه‌های دفاع از انقلاب اسلامی، دوران پرفروغ و درخشان دفاع مقدس است؛ چرا که آنان با شجاعت و شهامت وارد این صحنه شدند، در صحنه مبارزه ماندند و دیگران را هم به ماندن و انجام وظیفه تشویق کردند.
حافظی ادامه داد: شهید محمدحسین فهمیده جوان 13 ساله وقتی برای مقابله با تانک‌های دشمن، نارنجک به خود می‌بندند و به زیر تانک می‌رود یا سهام خیام دختر شجاع هویزه‌ای در سن 12 سالگی سنگ در دامن خود جمع می‌کند و به جنگ دژخیمان بعثی و ماشین جنگی دشمن می‌رود و آنقدر در صحنه می‌ماند تا به شهادت برسد؛ آیا نوعی خلاقیت و نوآوری در مبارزه با دشمن نیست؟ 
مدیر سازمان بسیج دانش‌آموزی و فرهنگیان استان سمنان تصریح کرد: سازمان بسیج دانش‌آموزی با تغییر رویکرد و با حضور با نشاط و خلاقانه دانش‌آموزان به خصوص در هفته بسیج دانش‌آموزی سعی دارد تا با تبیین نقش مخاطبان و بهره‌گیری از توانمندی‌های آنان در افزایش ضریب امید به آینده و خلق آینده‌ای متعالی در تحقق چشم‌انداز 20 ساله کشور، موثر و منشا خیر و برکت باشد.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول