اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله علم‌الهدی:

بسیج دانش‌آموزی محور برنامه‌های تعلیم و تربیتی مدارس قرار گیرد

خبرگزاری فارس: امام جمعه مشهد با اشاره به نقش موثر دانش‌آموزان بسیجی در دوران دفاع مقدس، گفت: مسئولان محور برنامه‌های تعلیمی و تربیتی در مدرس را باید بسیج دانش‌آموزی بدانند.

بسیج دانش‌آموزی محور برنامه‌های تعلیم و تربیتی مدارس قرار گیرد
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در یادواره شهیدان سهام خیام و مرحمت بالازاده و یک‌هزار شهید دانش‌آموز مشهدالرضا (ع) با یادآوری رشادت‌ها و ایثارهای بسیجیان دانش‌آموز در دوران هشت ساله دفاع مقدس و پس از آن، اظهار داشت: مسئولان آموزش و پرورش و تمام دستگاه‌های تعلیمی و تربیتی در کشور باید محور تمام برنامه‌های خود را بسیج دانش‌آموزی بدانند.
وی افزود: بسیجیان دانش‌آموز در محیط دبیرستان و راهنمایی از نگاه اولیا و مسئولان مدرسه موقعیتی خاص دارند زیرا که بسیج دانش‌آموزی در هر مدرسه‌ای یک تشکیلات انقلابی است و مسئولان باید بر طبق این اصل مدیریت کنند.
عضو خبرگان رهبری با ذکر این نکته که بسیجی بودن به این نیست که تنها در روز شهادت فهمیده در مراسم‌های بسیج دانش‌آموزی شرکت و یا در بسیج ثبت‌نام کرد، بیان داشت: بسیجیان دانش‌آموز از هم اکنون باید تصمیم خود را بگیرند که از همان اول همه چیزتان را در عرصه نظام بدهید از علمی که دارید و یا در آخر برای خدمتگذاری به نظام جانتان را هم بدهید.
وی اظهار داشت: اگر بسیجی بودن ابزاری برای رسیدن به قدرت است این نه تنها ارزشمند نیست بلکه آن فرد در جریان و مسیر اشتباه قرار گرفته است.
وی افزود : نمی‌توانیم بگوییم تمام جمعیت ایران همه در خط شهادت هستند ولی عده‌ای در دانشگاه‌ها تحصیل می‌کنند که پایبند به انقلاب نیستند و به دنبال ایده‌ها و آرمان‌های شخصی خود هستند این خیانت نیست اما آنان حق ندارند، بسیجی باشند.
علم‌الهدی با اشاره به فرموده امام (ره) مبنی بر رهبر خواندن شهید فهمیده  آن کودک 13 ساله، خاطرنشان کرد: عنصر متمرکز در حرکت این کودک 13ساله شهادت ارادی است زیرا که شهید در اسلام زیاد داریم از زمان پیامبر(ص) تا به اکنون اما چرا شهدای کربلا بالاتر از شهیدان بدر هستند زیرا شهادت آنان ارادی بوده است و با علم به شهادت در صف یاران سیدالشهداء (ع) باقی ماندند.
وی اظهار داشت: امام (ره) می‌گوید آن که در نظام می‌آید و در عرصه نظام کار و زحمت می‌کشد این فرد باید دنباله روی شهید فهمیده باشد و با نیت شهادت همه چیزش حتی جانش را فدا کند و این شخص اگر با این تصمیم در عرصه آمد مخلص و اگر غیر این بی ارزش و منافق است.
امام جمعه مشهد افزود: بعد از شهادت شهدای هفت تیر، شهید بهشتی را در خواب دیدند از او پرسیدند آیا شما 72 نفر در برزخ همه در یک موقعیت هستید شهید پاسخ دادند عده‌ای شهادت‌شان ارادی بود و با خواست شهید شدن کار می‌کردند و جلو رفتند و گروهی بنای شهادت نداشتند و آمدند در نظام قدرت‌یابی کنند که بر حسب تصادف در حزب کشته شدند، اینان هنوز نرسیده‌اند.
انتهای پیام/ر20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول