اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان بسیج طلاب و روحانیون گیلان خبر داد:

ایجاد پایگاه بسیج روحانیون اهل تسنن در تالش

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان بسیج طلاب و روحانیون گیلان از ایجاد پایگاه مقاومت بسیج روحانیون اهل تسنن تا پایان سال جاری در تالش خبر داد.

ایجاد پایگاه بسیج روحانیون اهل تسنن در تالش
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت‌الاسلام محمد جمالی ظهر امروز در جمع طلاب و روحانیون بسیجی گیلان به 850 پایگاه مقاومت در حوزه‌های علمیه سراسر کشور به غیر از قم و مشهد اشاره کرد و اظهار داشت: 75 هزار طلبه و روحانی در حال حاضر در بسیج جذب و ساماندهی شده‌اند.
وی با اشاره به راه‌اندازی دو حوزه مقاومت و 25 پایگاه بسیج طلاب و روحانی تا پایان سال جاری در گیلان، افزود: امسال یک حوزه مقاومت و 12 پایگاه مقاومت بسیج طلاب و روحانیون در غرب گیلان ایجاد می‌شود.
جمالی از ایجاد پایگاه مقاومت بسیج روحانیون اهل تسنن تا پایان سال جاری در تالش خبر داد و تصریح کرد: طلاب و روحانیون در تخصص‌های مختلف شناسایی، جذب و ساماندهی می‌شوند.
رئیس سازمان بسیج طلاب و روحانیون گیلان با بیان اینکه تعداد یک‌هزار و 800 روحانی برادر و خواهر در بسیج استان فعالیت دارند، ابراز داشت: امسال این تعداد به 2 هزار و 500 نفر طلاب و روحانی بسیجی در گیلان افزایش می‌یابد.
وی طلاب و روحانیون را مهم‌ترین قشر تاثیرگذار در جامعه خواند و گفت: طلاب و روحانیون بسیجی در فعالیت‌های بینش سیاسی، ترویج و احکام اسلامی و همچنین پاسخگویی به شبهات به‌کارگیری می‌شوند.
جمالی اعزام مبلغان و هادیان سیاسی به بسیج دانشجویی، اقشار و دانش‌آموزی را از جمله فعالیت‌های بسیج روحانیون و طلاب گیلان برشمرد و خاطرنشان کرد:  امسال 4 هزار و 300 نفر روحانی به مناطق مختلف گیلان اعزام شدند و این برنامه‌ها در حال اجراست.
رئیس سازمان بسیج طلاب و روحانیون گیلان اعزام روحانیون با کاروان راهیان نور به مناطق عملیاتی جنوب و غرب کشور را از دیگر فعالیت‌های این سازمان معرفی کرد و بیان داشت: سال گذشته 250 روحانی به مناطق عملیاتی جنوب و غرب کشور اعزام شدند.
وی به اعزام بیش از 20 هزار دانش‌آموز به مناطق عملیاتی جنوب و غرب کشور در سال جاری از گیلان اشاره کرد و یادآور شد: تشکیل هسته‌های علمی و پژوهشی، برگزاری جشنواره‌های علمی، فرهنگی و فراخوان مقاله، چاپ نشریه و فصلنامه نور اندیشه و تربیت و آموزش حلقه‌های معرفتی در قالب طرح صالحین در سراسر استان از دیگر فعالیت‌های سازمان بسیج طلاب و روحانیون گیلان است.
جمالی از تشکیل کلاس‌های معرفتی در مدرسه‌های گیلان خبر داد و اذعان داشت: روحانیون برای برگزاری کلاس‌های معرفتی هر هفته به مدرسه‌های استان اعزام می‌شوند.
رئیس سازمان بسیج طلاب و روحانیون گیلان اعزام روحانی به کاروان‌های راهیان نور، سالگرد ارتحال امام (ره) و رزمایش‌ها را از فعالیت‌های این سازمان نامید و افزود: اعزام کاروان‌های ویژه روحانیون، اساتید و نخبگان حوزوی با هماهنگی مرکز مدیریت حوزه علمیه قم به راهیان نور و بازدید از مناطق عملیاتی غرب و جنوب کشور از جمله فعالیت‌های سازمان بسیج طلاب و روحانیون گیلان است.
وی اعزام روحانیون تبلیغی به اردوهای بسیج سازندگی، اعزام روحانیون تبلیغی با هماهنگی نهادهای تبلیغی به مناطق محروم و تامین مربیان، ائمه جماعت و روحانیون تبلیغی برای مراکز تابعه سپاه و بسیج را از جمله فعالیت‌های سازمان بسیج طلاب و روحانیون گیلان عنوان کرد.
جمالی برگزاری طرح «بلاغ» ویژه خواهران طلبه مبلغه را یکی از فعالیت‌های سازمان بسیج طلاب و روحانیون گیلان برشمرد و تصریح کرد: برگزاری طرح اسوه، برگزاری دوره‌های مجمع تحلیل و بررسی سیاسی و برگزاری مسابقات سیاسی زن منتظر از دیگر فعالیت‌های این سازمان در حوزه خواهران است.
رئیس سازمان بسیج طلاب و روحانیون گیلان به فعالیت‌های بازرسی و نظارت این سازمان اشاره کرد و اذعان داشت: انجام بازرسی با استفاده از تمام ظرفیت سازمان، انجام نظارت‌های ستادی در گروه‌بندی‌های فرماندهی، پیگیری مصوبات بازرسی‌ها به صورت جدی، برقراری ارتباط و تعامل خوب با دیگر اقشار، ارتباط و تعامل با رده‌های استانی و شرکت فعال در جلسه‌ها و بازرسی سازمان بسیج از دیگر فعالیت‌های این سازمان است.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول