اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی غدیر:

برنامه چشم‌انداز 20 ساله بنیاد بین‌المللی غدیر تدوین شد / برگزاری 100 برنامه شاخص در کشور در دهه امامت و ولایت

خبرگزاری فارس: مدیرعامل بنیاد بین‌المللی غدیر از ارائه برنامه چشم‌انداز 20 ساله برای بنیاد بین‌المللی غدیر خبر داد و گفت: غدیر باید به سمتی برود که علاوه بر ترویج به دنبال تبیین و توسعه فلسفه غدیر برود.

برنامه چشم‌انداز 20 ساله بنیاد بین‌المللی غدیر تدوین شد / برگزاری 100 برنامه شاخص در کشور در دهه امامت و ولایت
به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، حسین ظریف‌منش پیش ازظهر امروز در دیدار اعضای اجرایی بنیاد بین المللی غدیر مازندران با نماینده ولی فقیه در مازندران اظهار داشت: تشکیل بنیاد غدیر نقطه عطفی برای معرفی غدیر است.
وی با اشاره به اینکه این عید بزرگ را در طول تاریخ جشن گرفته‌ایم، ابراز داشت: اما آن چیزی که باید در فرهنگ غدیر به آن توجه شود که همان توجه به مسائل سیاسی و حاکمیت فرهنگ غدیر است نادیده گرفته شده است.
ظریف‌مش با بیان اینکه غدیر برای این است که یاد بگیریم که چگونه از ولایت فقیه تبعیت کنیم، تصریح کرد: هر کس که ندای جدای دین از سیاست را سر دهد، در واقع غدیر را تکذیب کرده است. 
 
 *توزیع شکلات و شیرینی  برای واقعه غدیر کفایت نمی‌کند

وی با اعلام اینکه غدیر فلسفه سیاسی شیعه و مبنای حکومت اسلامی است، خاطرنشان کرد: نظام جمهوری اسلامی نیز بر پایه غدیر بنا شده است.
مدیرعامل بنیاد بین‌المللی غدیر کشور با بیان اینکه توزیع شکلات و شیرینی، نصب پوستر و بعضی از اینگونه مراسم‌ها برای غدیر کفایت نمی‌کند، اذعان داشت: صرفا با اقدامات متمرکز در چند روز نمی‌شود حق امام علی (ع) را در غدیر ادا کرد.
وی از ارائه برنامه چشم‌انداز 20 ساله برای بنیاد بین‌المللی غدیر خبر داد و ادامه داد: غدیر باید به سمتی برود که علاوه بر ترویج به دنبال تبیین و توسعه فلسفه غدیر برود.
ظریف‌منش با اعلام اینکه برنامه‌هایی که نقش فرهنگ‌سازی برای تبیین ولایت و فرهنگ غدیر  را داشته باشند، کم است و در این زمینه نیز کار کم شده است، گفت: در معرفی فرهنگ غدیر بیشتر به بیان تاریخی و توصیفی غدیر اکتفا شده است.
وی با اشاره به نامگذاری روز عید قربان تا غدیر به نام دهه ولایت تصریح کرد: ایجاد فرصت مناسب برای طرح مباحث مربوط به امامت، ولایت، حکومت و سیاست در بین مردم از مباحثی است که باید در این مدت به آن توجه شود.
 
* در جریان فتنه شاهد بودیم که با یک سیستم فیس بوک وارد شده بودند

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی غدیر با اعلام اینکه در شرایط حساسی به لحاظ داخلی و خارجی به سر می‌بریم، اذعان داشت: این شرایط حساس نسبت به امامت و ولایت فقیه هم از بعد داخلی و خارجی مطرح است.
وی شکل گیری نهضت‌های بیداری اسلامی را در خارج از کشور و بحث انتخابات را از ضرورت‌های مباحثی عنوان کرد که باید در مبحث غدیر به آن توجه شود، ادامه داد: در بحث انتخابات و سایر بخش‌ها نیز همه هجمه‌ها به علیه اصل ولایت فقیه و شخص ولایت فقیه در جریان است.
این مسئول با اعلام اینکه تهاجم همه‌جانبه علیه شیعه در حال شکل‌گیری است، گفت: دشمن در این بخش‌ها وسیع کار می‌کند و ما نیز باید با شناخت تحلیلی و نه توصیفی غدیر به معرفی و تبیین ارزش‌های این بخش بپردازیم.
وی با اشاره به اینکه دشمن به صورت وسیع و با قدرت در زمینه ضربه‌زدن به ارزش‌ها کار می‌کند، اظهار داشت: در جریان فتنه شاهد بودیم که با یک سیستم فیس بوک و تویتر وارد شده بودند و سعی داشتند با مدیریت در این بخش به کشور ضربه وارد کنند.
ظریف‌منش با اعلام اینکه دشمنان شیعه با ابرازهای پژوهش بسیار وسیع کار می‌کند، خاطرنشان کرد: اما ما در این زمینه بسیار عقب هستیم و تلاش ما در این زمینه بسیار اندک است.
 
* برگزاری 100 برنامه شاخص در کشور در دهه امامت و ولایت
وی با بیان اینکه باید تلاش‌های ما پاسخگوی نیاز ها در این زمینه باشد، اضافه کرد: نباید سطحی و انفعالی برای معرفی غدیر و اینکه عنوان شود فقط غدیر در چه روز و زمانی بوده است اکتفا کنیم باید با قدرت به نیازها در این زمینه پاسخ دهیم.
مدیرعامل بنیاد بین‌المللی غدیر کشور با اشاره به اینکه پیام غدیر نجات‌بخش اسلام، انقلاب اسلامی و تمام مسلمانان است، گفت: باید با این دیدگاه به معرفی غدیر پرداخت.
وی در مجموع از برگزاری 100 برنامه شاخص در کشور در دهه امامت و ولایت خبر داد و تصریح کرد: هر استان دو برنامه شاخص را با محورهای غدیر برگزار می‌کند.
انتهای پیام/م10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول