اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بخشدار بردخون:

وجهه مردمی جشن غدیر حفظ شود

خبرگزاری فارس: بخشدار بردخون گفت: جشن‌ عید غدیرخم باید وجهه مردمی خود را حفظ کند و گروه‌های مختلف مردم به‌ویژه جوانان با تشکیل کارگروه‌ها و هماهنگی با مسئولان این ایام خجسته و ماندگار را جشن بگیرند.

وجهه مردمی جشن غدیر حفظ شود
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، مسعود محمدپور ظهر امروز در جلسه ستاد غدیر بردخون با اشاره به فلسفه غدیر اظهار داشت: حادثه غدیر، تبیین‌کننده فلسفه خاتمیت و تکمیل‌کننده نبوت است و خداوند متعال با ابلاغ پیام غدیر حجت را بر انسان تمام کرد و موجب شد که جایگاه امامت و ولایت در اوج زیبایی به مردم شناخته شود.
وی افزود: موضوع ولایت و امامت باید به گونه‌ای تبیین شود که مردم احساس کنند بدون آن زندگی مختل می‌شود و واقعیت این است که اگر ولایت شناخته نشود مسیر هدایت مبهم است.
بخشدار بردخون اضافه کرد: باید در دهه امامت و ولایت برنامه‌ها و مراسمی اجرا شود که ضمن زنده شدن مفهوم غدیر، ضرورت حضور ولایت در جامعه به معنای حقیقی پیاده شود.
محمدپور افزود: همه روستاها باید ستاد غدیر تشکیل داده و دهیاران نیز به عنوان مسئول ستاد ایفای نقش کنند تا فرهنگ غدیر را در جامعه و بین مردم گسترش دهند و با تشکیل کمیته‌های مختلف با هماهنگی ستاد غدیر بخش فعالیت داشته باشند.
وی اضافه کرد: در دهه ولایت و امامت برنامه‌های متنوعی در شهر و روستاها اجرا می‌شود که جشن و گردهمایی سادات، همایش بزرگ غدیر، آذین‌بندی کوچه‌ها و معابر، پخش شیرینی، شربت و استقرار ایستگاه‌های صلواتی، مسابقات فرهنگی، هنری و ورزشی، اجرای شب شعر، حضور روحانیون و مبلغان در مساجد و محافل مذهبی، اجرای محافل قرآنی با حضور قاریان بین‌المللی و کشوری و استانی، جشن ویژه دانش‌آموزان و فرهنگیان نمونه‌ای از این برنامه‌هاست.
محمدپور خاطرنشان کرد: جشن‌ها باید وجهه مردمی خود را حفظ کند و گروه‌های مختلف مردم به‌ویژه جوانان با تشکیل کارگروه‌ها و هماهنگی با مسئولان این ایام خجسته و ماندگار را جشن بگیرند و فرهنگ غدیر را برای همیشه در ذهن‌ها جاودانی کنند.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول