اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در دهه ولایت برگزار می‌شود؛

همایش بزرگ غدیرانه در کاشان

خبرگزاری فارس: مدیر مؤسسه هم‌اندیشی کانون‌های فرهنگی کاشان از برگزاری همایش بزرگ غدیرانه به مناسبت اعیاد قربان و غدیر در کاشان خبر داد.

همایش بزرگ غدیرانه در کاشان
به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، حجت‌الاسلام علی باغستانی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: همایش بزرگ غدیرانه برای نخستین بار در کاشان و کشور، طی مدت 10 روز از عید قربان تا عید غدیر توسط مؤسسه هم‌اندیشی کانون‌های فرهنگی کاشان در مساجد و مراکز فرهنگی این شهرستان برگزار می‌شود.
وی افزود: این همایش با حضور شاعران برجسته و شخصیت‌های فرهنگی و با موضوعات غدیر و بیداری اسلامی کشورهای اسلامی برگزار می‌شود. 
باغستانی برگزاری مسابقات برترین‌های دوچرخه‌سواری استان اصفهان، مسابقات هنرهای فردی ورزش باستانی، تجلیل از پیشکسوتان برنامه‌های مذهبی برای نخستین بار در کاشان، سخنرانی روحانیون و اساتید دانشگاه‌ها در مساجد و مراکز فرهنگی طی مدت 10 روزه اعیاد قربان و غدیر را از جمله برنامه‌های این همایش برشمرد. 
مدیر مؤسسه هم‌اندیشی کانون‌های فرهنگی کاشان در ادامه از فعالیت 150 کانون فرهنگی به ثبت رسیده توسط این مؤسسه خبر داد و عنوان داشت: علاوه بر این تعداد کانون فرهنگی، شش واحد دیگر نیز تحت پوشش این مؤسسه فعالیت دارند. 
وی با اشاره به فعالیت بیش از 300 کانون فرهنگی ثبتی تحت حمایت ارگان‌ها و نهادهای شهرستان کاشان خاطرنشان کرد: مؤسسه هم‌اندیشی کانون‌های فرهنگی کاشان با 150 کانون ثبتی تحت حمایت خود بیشترین کانون ثبتی را در این شهرستان داراست.
به گفته وی اداره فرهنگ و ارشاد 110 کانون، اداره تبلیغات اسلامی 15 کانون و سپاه و پایگاه‌های بسیج شهرستان کاشان نیز 20 کانون فرهنگی ثبتی را تحت حمایت خود دارند. 
باغستانی یادآور شد: در حال حاضر بیش از 300 کانون فرهنگی شهرستان کاشان در طول سال تحت پوشش برنامه‌های قرآنی، فرهنگی، ورزشی و مهدویت مؤسسه هم‌اندیشی کانون‌های فرهنگی کاشان هستند.
مدیر مؤسسه هم‌اندیشی کانون‌های فرهنگی کاشان در ادامه ابراز داشت: این مؤسسه طی مدت دو سال گذشته نزدیک به 500 میلیون تومان در بخش‌های قرآنی، ورزشی، غدیر و مهدویت کانون‌های فرهنگی شهرستان کاشان هزینه کرده است.
وی ادامه داد: در سال گذشته نزدیک به 30 هزار نفر از اعضای کانون‌های فرهنگی سطح شهرستان از برنامه‌های ورزشی تدارک دیده شده این مؤسسه استفاده کرده‌اند.
باغستانی با اشاره به تغییر نام اتحادیه کانون‌ها و مراکز فرهنگی کاشان در سال 88 و ثبت آن به نام مؤسسه هم‌اندیشی کانون‌های فرهنگی کاشان بیان داشت: پس از به ثبت رسیدن مؤسسه ستادهای قرآن، غدیر، ورزش و مهدویت که هر کدام از این ستادها دارای اتاق فکر و مجموعه‌ای از نخبگان شهرستان هستند فعالیت این ستادها آغاز شده‌است.
به گفته وی در حال حاضر مؤسسه هم‌اندیشی کانون‌های فرهنگی کاشان یکی از قوی‌ترین مراکز فرهنگی این شهرستان در فعالیت‌های قرآنی و فرهنگی است که جشنواره قرآنی تابستانه یکی از فعالیت‌های فرهنگی آن است.
مدیر مؤسسه هم‌اندیشی کانون‌های فرهنگی کاشان عنوان داشت: حضور نخبگان در مؤسسه و فعالیت‌های تخصصی آنان در زمینه‌های قرآنی، مهدویت، ورزشی و به ویژه غدیر بر کیفیت‌ برنامه‌های این مؤسسه افزوده است.
وی با اشاره به ظهور جریان انحرافی و ارتباط این مؤسسه با مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم بیان داشت: در این ارتباط سه هزار جلد کتاب یا عنوان «در انتظار آفتاب» چاپ و تکثیر شده و به کانون‌های فرهنگی ارائه شده است.
 وی با بیان اینکه از این کتاب سه مرحله آزمون با حضور دو هزار نفر شرکت کننده برگزار شده است، گفت: نزدیک به 60 کانون در سطح شهرستان کاشان در زمینه مهدویت فعالیت دارند.
باغستانی در ادامه از آغاز دروس عالی حوزه علمیه در حوزه علمیه آیت‌الله اعتمادی کاشان نیز در دهه ولایت خبر داد و گفت: آغاز دروس عالی حوزه برای نخستین بار در کاشان به طور رسمی از شب عید غدیر با حضور مسئولان شورای مدیریت حوزه علمیه قم در حوزه علمیه آیت‌الله اعتمادی آغاز می‌شود.
به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، مؤسسه هم‌اندیشی کانون‌های فرهنگی کاشان در سال 78 توسط سردار دقیق و جمعی دیگر از علاقه‌مندان با نام اتحادیه کانون‌ها و مراکز فرهنگی کاشان تشکیل شد و در حال حاضر این مرکز با نام مؤسسه هم‌اندیشی کانون‌های فرهنگی کاشان به عنوان یک ستاد مردمی به ثبت رسیده است.
از ابتدای ایجاد این مؤسسه، مرحوم آیت‌الله یثربی (ره) امام جمعه فقید کاشان بر مجموعه مذکور نظارت و پشتیبانی داشته و در حال حاضر نیز این مجموعه زیر نظر آیت‌الله نمازی نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان اداره می‌شود.
مؤسسه هم اندیشی کانون‌های فرهنگی کاشان دارای اساسنامه، هیئت امنا و هیئت مدیره است که اعضای هیئت مدیره شامل هفت نفر عضو اصلی و دو نفر علی‌البدل و دو نفر بازرس است که مدیرمسئولان کانون‌ها در مجمع عمومی، هر دو سال یک‌ بار در انتخابات این مجمع با رأی‌گیری اعضا را انتخاب می‌کنند.
انتهای پیام/و۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول