اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر شورای هیئات مذهبی استان بوشهر خبر داد:

اجرای بیش از 200 برنامه ویژه اعیاد امامت و ولایت

خبرگزاری فارس: دبیر شورای هیئات مذهبی استان بوشهر از اجرای بیش از 200 برنامه ویژه اعیاد امامت و ولایت توسط هیئت‌های مذهبی در شهرستان‌های استان بوشهر خبر داد.

اجرای بیش از 200 برنامه ویژه اعیاد امامت و ولایت
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، حامد فکوری پیش از ظهر امروز در نشست هم اندیشی غدیر با کمیته‌های مردمی ستاد جشن اعیاد ایام امامت و ولایت در استان بوشهر اظهار داشت: به منظور با شکوه‌تر برگزار کردن ایام امامت و ولایت در بوشهر با حضور تشکل‌های ولایتمدار و مردم محور استان، ستاد مردمی تشکیل شده است.
وی هدف از تشکیل این ستاد در سال 88 را به دلیل خودجوش و مردمی برگزار شدن جشن‌های ایام امامت و ولایت در مناسبت‌های مذهبی دانست و در ادامه افزود: این ستاد در شهرستان‌ها هم تشکیل شده است.
دبیر شورای هیئت‌های مذهبی و مسئول ستاد مردمی جشن‌های ایام امامت و ولایت استان بوشهر به تشریح برنامه‌های این دهه اشاره کرد و در ادامه گفت: طبق هماهنگی که با دبیر بنیاد بین المللی غدیر استان و مسئولان هیئت‌های مذهبی در شهرستان‌ها به منظور باشکوه‌تر برگزار شدن مراسمات این دهه صورت گرفته، مقرر شده که در شب عید غدیر خم در بیش از 200 نقطه از استان بوشهر جشن بزرگ ولایت انجام شود.
وی در ادامه اظهار داشت: مسابقه ارسال زیباترین پیامک غدیر، ایستگاه نقاشی ویژه سنین کودکان و نوجوانان در مساجد، استقبال از میهمانان پرواز ورودی هواپیمایی فرودگاه بوشهر در روز عید، برگزاری کارگاه آموزشی و بصیرتی مدیریت علوی از دیگر برنامه‌های ویژه این ستاد و هیئت‌های مذهبی مردم محور است.
فکوری در ادامه ضمن تشکر و قدردانی از بانیان و دست اندرکاران مراسمات مذهبی در فرهنگ مناسبت‌های دینی گفت: همه ما باید نسبت به واجبات دین که قرآن کریم، ائمه و پیشوایان معصوم علیهم السلام می‌فرمایند، توجه کنیم.
دبیر شورای هیئت‌های مذهبی و مسئول ستاد مردمی جشن‌های ایام امامت و ولایت استان بوشهر گفت: قرآن می‌فرماید:"وقتی از اهل جهنم می‌پرسند چرا اینجا هستید؟ می‌گویند: از نمازگزاران نبودیم".
وی با بیان اینکه زمانی که مومنان به هنگام نماز به سوی مکه می‌ایستند این حالت بهترین حالت است و شخص احساس آرامش و راحتی بیشتری می‌کند، اظهار داشت: یاد و ذکر خدا به انسان امید پایان‌ناپذیر می‌دهد، زیرا که زمام همه امور در دست تدبیر خداوند یگانه است.
فکوری در ادامه اظهار داشت: امیر مومنان علی علیه السلام می‌فرماید:"خدای سبحان نماز مقرر داشت تا بدان سبب پیشانی از روی تواضع به خاک مالیده شود".
وی افزود: آدمی که همه پل‌های پشت سرش را خراب نکرده، همیشه راهی دارد تا از آن راه به برگشتن خود امیدوار باشد و کسی که نماز می‌خواند، نماز را همان راه برگزیده که هر وقت بخواهد از آن طریق به سوی خدا باز می‌گردد.
دبیر شورای هیئت‌های مذهبی استان بوشهر در ادامه گفت: گناه کاری است که همه پل‌ها را برای بازگشت به سوی خدا خراب می‌کند ولی فردی که هنوز نماز می‌خواند، دست کم هنگام نماز از گناه باز می‌ایستد و در این هنگام است که اتصال بنده با خداوند بخشنده و مهربان برقرار می‌شود و بنده از گناه برائت می‌جوید و از خداوند هدایت می‌طلبد.
فکوری در ادامه بیان کرد: این گونه است که خداوند در واپسین لحظات لغزیدن بنده به سوی گناه او را به نور خود هدایت می‌کند و از فرو رفتن در منجلاب گناه باز می‌دارد.
وی با بیان اینکه یکی از اهداف نماز جلوگیری از گناه و منکرات است گفت: حضرت فاطمه (س) نیز می‌فرماید:"خداوند نماز را مقرر داشت تا دامن انسان را از کبر و منیت پاک گرداند".
مسئول ستاد مردمی جشن‌های ایام امامت و ولایت استان بوشهر در ادامه افزود: هدف دیگر نماز عبودیت و خشوع و خضوع در پیشگاه مقام ربوبیت است و به طور مودب ایستادن، رکوع کردن، جبین به خاک ساییدن، سجده و نشستن دو زانو همه نشانه‌های از خضوع است و این حقی است از خدای سبحان که هر انسانی موظف به ادای آن است و همین خشوع و خضوع به تدریج در روح و جان ما اثر می‌گذارد و انسان را در برابر سایر افراد متواضع می‌کند.
انتهای پیام/و۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول