اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت:

مدیریت بر واردات معنای دقیق بومی‌سازی است

خبرگزاری فارس: معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: مدیریت بر واردات معنای دقیق و اساسی بومی‌سازی در کشور است.

مدیریت بر واردات معنای دقیق بومی‌سازی است
خدامراد احمدی در حاشیه بازدید از هفت نمایشگاه بین‌المللی و تخصصی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار داشت: به همین منظور باید برای بهبود روند بومی‌سازی در کشور نسبت به مدیریت بر واردات توجه بیشتر و عمیق‌تری داشت.
وی تأکید کرد: در همین راستا باید در مسیر حرکت و روند سیاست‌گذاری‌ها این گونه مسائل به شدت مورد توجه قرار گیرد.
رییس هیئت عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران با تأکید بر این مطلب که در واردات باید اولویت به تولیدکننده داخل داده شود، افزود: طبق بیانات مقام معظم رهبری ایجاد، ثروت مشروع یک فصل مبارک برای پویایی و ترک در جامعه است.
وی به نام‌گذاری امسال توسط رهبر فرزانه انقلاب به نام سال جهاد اقتصادی اشاره کرد و افزود: نمی‌توان موضوع جهاد اقتصادی را با معیاری همچون خط‌کش اندازه گرفت بلکه این موضوع یک تفکر و اندیشه است.
احمدی با تأکید بر این مطلب که نگاه‌ها به ایجاد ثروت و کار اقتصادی باید در کشور بهبود یابد، بیان داشت، شعار رئیس جمهور برای اشتغال 2.5 میلیون نفری نیز با همین رویکرد جهاد اقتصادی بوده است.
وی به صندوق تازه تأسیس توسعه ملی اشاره کرد و خاطرنشان کرد: از محل این صندوق اعتبارات خوبی برای حمایت از صنعت و تولید پایدار در کشور برنامه‌ریزی شده است.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران با اشاره به معرفی نخستین گروه واحدهای صنعتی به صندوق توسعه ملی برای دریافت تسهیلات این صندوق عنوان کرد: به همین منظور 184 پروژه با اعتباری بیش از 2.5میلیون دلار با عاملیت بانک‌های عامل به این صندوق معرفی شده است.
وی یادآور شد: همچنین تاکنون حدود یک میلیارد و 400میلیون تومان از محل این صندوق به واحدهای صنعتی موردنظر تسهیلات ارائه شده است.
احمدی با بیان اینکه باید به گسترش صنعت بیشتر توجه شود، گفت: با این حال بانک‌ها نیز باید منابع لازم برای ارائه به واحدهای صنعتی را داشته باشند.
وی با تأکید بر این مطلب که برای دریافت یارانه‌ها، خانواده‌ها در اولویت اول قرار دارند، خاطرنشان کرد: بعد از ارائه یارانه به خانوارهای ایرانی، نوبت به جاهای دیگر برای ارائه این یارانه می‌رسد.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: برای بهبود صنعت اقتصادی، باید استفاده از کالاهای ایرانی در صدر اولویت‌های مسئولان قرار گیرد.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول