اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب رئیس هیئت تحقیق واردات دام زنده:

آمار رسمی تولید و واردات گوشت هم‌خوانی ندارد

خبرگزاری فارس: نایب رئیس هیئت تحقیق واردات دام زنده گفت: عدم همخوانی آمارهای رسمی بخش تولید و واردات یکی از مهم‌ترین معضلات بخش بازرگانی گوشت در کشور است.

آمار رسمی تولید و واردات گوشت هم‌خوانی ندارد
اقبال محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج، با بیان اینکه علل واردات گسترده دام زنده به کشور در اسفند 89 به تیم کارشناسی محول شد، اظهار داشت: طی بررسی‌های صورت گرفته با دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط، علل واردات گسترده دام و شیوع انواع بیماری در کشور توسط این هیئت مورد تحلیل و بررسی قرار گرفت.
وی خاطرنشان کرد: در جلساتی که با سازمان بازرگانی داخلی، سازمان دامپزشکی، معاونت امور دام وزارت جهاد کشاورزی و ستاد مبارزه با کالای قاچاق و گمرک برگزار شد، گزارشی در 33 فصل تنظیم شده که در صحن علنی مجلس قرائت می‌شود.
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با توجه به تحقیقات و بررسی‌هایی انجام شد، وضعیت گاوداری‌ها، پایین بودن وزن لاشه و خشکسالی از عوامل اصلی کاهش تولید گوشت در کشور است.
محمدی تصریح کرد: عدم هم‌خوانی بین آمارهای رسمی به بخش تولید موجب واردات نابجای گوشت و دام زنده به کشور شده است و این موضوع سیاست‌های تعرفه‌ای مزیت رقابتی تولید گوشت را تهدید می‌کند
نماینده مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: این مسئله همچنین موجب تنظیم بازار داخلی شده و از سوی دیگر سلامت جمعیت دامی را با خطر روبه‌رو می‌کند.
وی تاکید کرد: بررسی عملکرد دستگاه‌های مذکور در زمینه واردات، بهداشت و قرنطینه و علت شیوع انواع بیماری نظیر تب برفکی و چگونگی قرنطینه از محورهایی است که در این گزارش به آن پرداخته شده است.
نماینده مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی ورود عده‌ای دلال و سودجو در بازار عرضه محصولات پروتئینی کشور را نیز از علل نوسان قیمت گوشت و شیوع بیماری عنوان کرد.
نایب رئیس هیئت تحقیق واردات دام زنده تصریح کرد: با توجه به تحقیق و تفحص‌های انجام گرفته از واردات دام زنده به کشور، عدم هم‌خوانی آمارهای رسمی بخش تولید و واردات به عنوان یکی از مهم‌ترین معضلات بخش بازرگانی گوشت مطرح شده است که امیدواریم با انجام کارهای اصولی در راستای رفع این معضل گام‌های اساسی برداشته شود.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول