اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل گمرک ایران:

تعرفه واردات پارچه کاهش می‌یابد

خبرگزاری فارس: رئیس کل گمرک ایران گفت: طبق آخرین مصوبات دولت، به‌زودی تعرفه واردات پارچه و پوشاک کاهش می‌یابد و تا یک ماه آینده این مشکل برطرف می‌شود.

تعرفه واردات پارچه کاهش می‌یابد
به گزارش خبرگزاری فارس از آستارا، عباس معمارنژاد ظهر امروز در جلسه پرسش و پاسخ با صادرکنندگان آستارایی در محل گمرک این شهرستان، اظهار داشت: صادرات کالاهای غیرنفتی اولویت نخست گمرک است و هیچ چیزی غیر از صادرات برای ما اولویت ندارد.

* جابه‌جایی یک میلیون تن کالا از گمرک آستارا

وی از جابه‌جایی افزون بر یک‌میلیون تن کالا از گمرک آستارا در هفت ماهه گذشته امسال خبر داد و گفت: این حجم جابه‌جایی کالا از گمرک آستارا نسبت به مدن مشابه سال گذشته 27 درصدی رشد داشته است.
رئیس کل گمرک ایران ادامه داد: در حال حاضر در 30 گمرک کشور کار تمرکز نمایندگان اداره‌ها و ارگان‌های مختلف در گمرک انجام شده که این امر به معنای تشکیل پنجره واحد است.
وی با تاکید بر لزوم حل سریع مشکلات صادرکنندگان میوه و تره‌بار از گمرک آستارا، بیان داشت: این مشکل با تشکیل پنجره واحد در گمرک آستارا برطرف می‌شود که مدیر کل گمرک این شهرستان قول مساعد تشکیل یک ماهه آن را داده است.

* صادرات 17 میلیون دلاری کالای همراه مسافر از گمرک آستارا

 معمارنژاد با اشاره به صادرات 17 میلیون دلاری کالای همراه مسافر از گمرک آستارا در مدت مذکور، اذعان داشت: گمرک آستارا رتبه نخست کشور را به لحاظ صادرات چمدانی دارد.
وی با تصریح بر اینکه گمرک آستارا از لحاظ ترانزیت خارجی اهمیت ویژه‌ای در کشور دارد، یادآور شد: این گمرک با ترانزیت 1.7 میلیارد دلاری کالا در هفت ماهه نخست امسال، بیش از 45 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است.

* کاهش تعرفه واردات پارچه از گمرکات

این مسئول در باره مشکل وارد کنندگان کالای همراه مسافر و مشکلات به وجود آمده در زمینه کمبود پوشاک در بازار آستارا تصریح کرد: طبق آخرین مصوبات دولت تعرفه واردات پارچه و پوشاک به‌زودی کاهش می‌یابد و به نظر می‌رسد در یک ماه آینده این مشکل برطرف شود.
وی ابراز داشت: هر کس که با سلامت اداری کار کند مورد حمایت ما قرار می‌گیرد و در صورت بروز اشتباه نیز از او حمایت می‌کنیم ولی در صورت بروز تخلف نباید از ما انتظار حمایت داشته باشد.
به گزارش فارس، دراین جلسه برخی از صادرکنندگان به بیان مشکلات و ارائه راهکار مناسب با بیان دیدگاه‌های خود پرداختند و خواستار پیگیری و برطرف کردن مشکلات توسط رئیس کل گمرک ایران شدند.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول