اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان رضوی:

توانایی مدیریت واردات و قاچاق هنر ما را نشان می‌دهد

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان رضوی گفت: توانایی مدیریت ‌کردن واردات و قاچاق هنر ما را نشان می‌دهد.

توانایی مدیریت واردات و قاچاق هنر ما را نشان می‌دهد
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمود صلاحی صبح امروز در نشست کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز که در محل استانداری خراسان رضوی برگزار شد، با بیان اینکه توانایی مدیریت‌کردن واردات و قاچاق هنر ما را نشان می‌دهد، اظهار داشت: بنابراین تصمیم ما در برخورد با این مشکلات باید عاقلانه‌تر و با بررسی بیشتر باشد.  
صلاحی با تاکید بر اینکه برای ایجاد و حفظ استقلال کشور تلاش‌های زیادی توسط سه قوه به‌ویژه قوه مجریه در حال جریان است، افزود: اگر واردات قانونی و به اندازه باشد روی تولید اثر منفی نخواهد داشت.
وی در ادامه گفت: در صورتی که واردات به شکل قاچاق و غیرقانونی باشد برای کشور ضرر در پی دارد چرا که سبب می‌شود کالای بی‌کیفیت وارد کشور شود و اگر این کالا فرهنگی باشد به اعتقادات جوانان ما ضربه می‌زند و در صورتی که کالای بهداشتی و آرایشی باشد به سلامت جامعه آسیب وارد می‌کند. 
صلاحی با بیان اینکه تولید، خودکفایی و صادرات و واردات مولفه‌های حفظ استقلال است، افزود: علت این اهمیت این است که تحریم‌ها مشکلات زیادی برایمان به وجود می‌آورند و باز علت همین امر نیز به خاطر الگو نشدن کشورمان در دنیاست چرا که تلاش دشمنان بر این است که ایران را رو سیاه جلوه دهند  
وی تصریح کرد: اگر تولید، صادرات در پی نداشته باشد مصرف داخلی را بالا می‌برد بنابر این هرچه صادرات بیشتر شود علاوه بر بالا بردن تولید، افزایش واردات ارز بر کشور و در پی آن پیشرفت را خواهیم داشت. 
وی در ارتباط با بازارچه‌های مرزی خواف و دوغارون گفت: به عنوان نماینده دولت به دنبال راه‌اندازی مجدد این بازارچه‌ها هستم تا بتوانیم از افغانستان واردات داشته باشیم چرا که در صورت نبود فعالیتشان قاچاق صورت می‌گیرد.  
صلاحی با اشاره به صادرات قابل توجه ایران در سال‌های گذشته اظهار داشت: صادرات ایران 86 درصد افزایش داشته در حالی که این رقم در آسیا تنها 20 درصد است و یک‌میلیارد و 407 میلیون دلار صادرات استانی داشتیم و می‌توان ادعا کرد نخستین سالی است که فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه کاهش وابستگی به نفت اجرا شده است.  
وی گفت: قاچاق زشت‌ترین پدیده اقتصادی است که می‌تواند موجب زشت‌ترین پدیده‌های بهداشتی و فرهنگی شود و باید برخورد جدی اما با تدبیر به‌ویژه در استان خراسان با توجه به حجم زیاد زائر در آن صورت گیرد. 
وی با بیان اینکه باید از فضای زیارتی استان برای گردش اقتصادی در کل کشور استفاده کنیم، تصریح کرد: یابد بیش از 99 درصد صادرات و کمتر از یک درصد واردات داشته باشیم و این هدف خود اهمیت ارتباط تنگاتنگ ستاد مبارزه با قاچاق کالا با اقتصاد را نشان می‌دهد.
معاونت پشتیبانی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور نیز در این نشست با اشاره به تک محصولی بودن اقتصاد ایران گفت: در کنار اینکه اقتصاد تک محصولی کشورمان نعمت خدادادی و یک ارزش مالی است می‌تواند تهدید هم باشد چرا که در زمان جنگ به دلیل نبود خرید نفت ایران برایمان تهدید شد. 
اکبری در ادامه افزود: در صدد این هستیم که از اقتصاد تک محصولی فاصله بگیریم و کمترین وابستگی را در تنظیم برنامه‌های پنج ساله داشته باشیم و وابستگی به نفت را به عنوان زیر بنای کشور کم کنیم.
وی تصریح کرد: گرایش به ساختار چند محصولی با گرایش به فرهنگ تولیدی بومی است و تلاش‌های فراوانی در این رابطه صورت گرفته اما در 10 سال اخیر قاچاق کالا تهدید جدی برای این مزیت است. 
وی افزود: از این دید که قاچاق برایمان یک تهدید است باید نگاه کنیم چرا که افراد زیادی در اطرافمان به فکر منافع شخصی خود هستند. 
وی با تکید بر اینکه استان خراسان قوی‌ترین کمیسیون کشور است، گفت: به این کمیسیون افتخار می‌کنیم و در هر ماموریت ابلاغی به استان‌ها، استان خراسان در انجام آن پیش گام بوده است و بالاترین صادرات را نیز از این استان داشته‌ایم.
در ادامه این نشست رئیس پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان رضوی با ارائه گزارشی از کشفیات قاچاق گفت: تجهیزات پزشکی بیشترین آمار قاچاق را داشته است.
بهرام خسروی تصریح کرد: در چهار نقطه شهر عملیات‌هایی را از جمله کوچه عباس قلی‌خان داشتیم و 50 درصد البسه جمع‌آوری شد.
وی در زمینه کشفیات گفت: کشف 177 قلم اموال آرایشی و بهداشتی در آرایشگاه‌های زنانه، 192 هزار و176 مورد قاچاق دخانیات، کشف 10 فقره پرونده‌های بالای 100 میلیون ریال، 25 درصد کاهش پرونده‌های زیر یک‌میلیون ریال و 26 درصد افزایش پرونده‌های بالای 100 میلیون و همچنین کشف 21 فقره کالای ممنوعه را داشتیم. 
خسروی در ارتباط با کشفیات مشروبات الکلی اظهار داشت: به دلیل دستگیری و کشف زیاد پلیس در این زمینه ورود مشروبات به مشهد کاهش یافته است.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول