اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد دانشگاه‌های اردبیل:

مدیریت قرآنی بهره‌گیری از تمام استعدادها‌ست

خبرگزاری فارس: استاد دانشگاه‌های اردبیل گفت: مدیریت قرآنی در حقیقت بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌ها و توانمندی‌های افراد جامعه است تا جامعه آرمانی به معنای حقیقی شکل بگیرد.

مدیریت قرآنی بهره‌گیری از تمام استعدادها‌ست
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مصطفی افضلی‌فرد صبح امروز در کنگره «قرآن کتاب بیداری» در اردبیل اظهار داشت: در مدیریت قرآنی و اسلامی ایجاد زمینه لازم برای کشف استعدادها و خزائن معرفتی و معنوی بسیار مهم و اساسی است به طوری که این فرآیند باید به تولید انسان‌های سعادتمند در عرصه سازمانی و فردی منجر شود.
وی با بر شمردن ویژگی‌های مدیریت اسلامی و قرآنی به عنوان نیاز اساسی جامعه ایران افزود: مهم‌ترین نشانه این مدیریت ایمان و داشتن نیت نیک و پسندیده است به طوری که مدیر توانمند در این حوزه باید همیشه خداوند را ناظر اعمال خود بداند و در مسیر نیک گام بردارد.
وی دیگر ویژگی مدیریت اسلامی و قرآنی را مجهز شدن مدیر به علم، دانش و آگاهی توصیف کرد و گفت: شرط کسب علم امانتداری است و دین اسلام نیز به حفظ این امانت همگان را توصیه کرده و مجهز شدن به این فضیلت را دلیل برتری می‌داند.
رئیس سابق سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل به ویژگی عدالت به عنوان سومین شرط مدیریت اسلامی اشاره کرد و ابراز داشت: امروز ریشه بسیاری از ناهنجاری‌های اجتماعی در ناعدالتی است و مدیری امروز توانمند است که بتواند اقامه عدل کند.
این استاد دانشگاه ادامه داد:‌ کسب تقوا دیگر مؤلفه مدیریت شایسته اسلامی و دینی است که می‌تواند اصلاح فردی و سازمانی را سبب شده و زمینه تربیت انسان صالح و مصلح را فراهم کند.
وی در ادامه سخنان خود با اشاره به مهارت‌های سه‌گانه مدیریت اسلامی اظهار داشت: مجهز شدن به فن دانایی و توانایی که از اصلی‌ترین و شاخص‌ترین مهارت‌هاست در اثبات شایستگی فردی و اجتماعی است که می‌تواند یک مدیر مومن و متقی را به سمت تحصیل و تجربه و کسب فنون جدید سوق دهد.
افضلی‌فرد فرمایش حضرت علی (ع) در مورد ضرورت مهارت‌آموزی فنی، اجرایی و عملیاتی را در مدیریت یادآور شد و بیان داشت: بیش از 14 قرن پیش، نهج‌البلاغه هنر مدیریت قرآنی و اسلامی را در دستیابی به چنین مولفه‌هایی می‌داند.
این استاد دانشگاه مجهز شدن به مهارت اسلامی را نیز با تکیه بر توانایی‌ها و برقراری فضای تفاهم و تعامل یادآور شد و تصریح کرد: در کنار فعالیت موثر و شناخت انگیزه‌های فردی، قرآن کریم انسان‌های موفق را به کار و تلاش مستمر و شبانه‌روزی دعوت می‌کند تا رفع کاستی و جبران ضرر و زیان شود.
وی با اشاره به کسب مهارت ادراکی و به دست آوردن توانایی در درک پیچیده مفاهیم سازمانی، خاطرنشان کرد: فکر و اندیشه انسان مومن و مدیر توانمند است که می‌تواند زمینه تحول جدی را فراهم کند.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این استاد دانشگاه در پایان سخنان خود تدبیر، آموزش مستمر، به کارگیری تجارب، انتقال بدون واسطه تجارب و ترویج محبت و عاطفه، توسل به مشارکت جمعی، اطلاعات صحیح، برنامه‌ریزی درست و آینده‌نگری، سعه صدر و الهی بودن هدف را از دیگر ویژگی‌های مدیر قرآنی اعلام کرد.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول