اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کانون پرورش فکری کودکان خراسان رضوی:

بخشی از جشنواره راه روشن به کودکان اختصاص یابد

خبرگزاری فارس: مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی خواستار افزودن بخش‌هایی از جشنواره راه روشن در زمینه پیشگیری از جرم به کودکان و نوجوانان در دوره‌های بعدی شد.

بخشی از جشنواره راه روشن به کودکان اختصاص یابد
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از ستاد خبری نخستین جشنواره ملی فرهنگی و هنری راه روشن، راضیه باباخانی با ابراز خرسندی از برگزاری جشنواره راه روشن اظهار داشت: با انجام کارهای هنری، کودکان با بسیاری از بزه‌های اجتماعی آشنا می‌شوند و همین زمینه‌های ارتکاب جرم را در سال‌های آتی کاهش می‌دهد.
وی در ادامه بیان کرد: مسئله پیشگیری از وقوع جرم باید از دوران  کودکی نهادینه و این امر مورد توجه مسئولان کشور قرار گیرد.
باباخانی دوران کودکی را یکی از حساس‌ترین دوران حیات یک انسان برشمرد و افزود: کودکان امروز آینده‌سازان فردای جامعه‌اند و توجه به این قشر به عنوان لازمه برنامه‌ریزی‌های بلند مدت باید در دستور کار باشد.
مدیرکانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی گفت: امروز مسئله بزهکاری نوجوانان و جوانان به صورت یکی از حادترین مسائل اجتماعی جوامع مختلف درآمده است.
وی اظهار داشت: رسوخ بزهکاری در میان نوجوانان و جوانان که سازندگان اجتماع فردا هستند و ریشه‌دار شدن آن، سبب بیم و نگرانی بیشتری شده است. 
باباخانی با بیان اینکه کودکان و نوجوانان سرمایه‌های جامعه هستند و سلامت روح و جسم آنها تضمین‌کننده سلامت جامعه آینده است، یادآورشد: مسایل این قشر از جمله مسایلی است که باید به آنها توجه کافی مبذول داشت.
وی با اشاره به اینکه از جمله عوامل اساسی شکل‌گیری شخصیت و منش فردی و اجتماعی کودک، خانواده است، تصریح کرد: خانواده و والدین کودک نقش بسیار بزرگی در ساختن شخصیت معتدل و استوار انسان دارند.
باباخانی عوامل زیستی، روانی و اجتماعی را از عوامل موثر در بروز جرم دانست و ادامه داد: آموزش و پرورش مطلوب که مشارکت و تفکر انتقادی را در کودک تقویت کند و با ارزش‌های مربوط به شان و شرف آدمی عجین شده باشد این قدرت را دارد که جامعه‌ها را در طول نسلی واحد دگرگون سازد.
مدیرکانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی، آموزش، تشویق هنرمندان برای تولید و عرضه آثار فاخر، گسترش ابعاد جشنواره و تبلیغات را از راهکارهای ماندگاری جشنواره راه روشن اعلام کرد.
انتهای پیام/ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول