اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در طول سال‌های 79 تا 86 صورت گرفت:

سهم 21 درصدی بخش کشاورزی از تولید چهارمحال و بختیاری

خبرگزاری فارس: مجری طرح تهیه سند توسعه اشتغال و سرمایه‎گذاری چهارمحال و بختیاری گفت: در طول سال‌های 79 تا 86 بیش از 21 درصد از کل تولیدات این استان مربوط بخش کشاورزی است.

سهم 21 درصدی بخش کشاورزی از تولید چهارمحال و بختیاری
مرتضی مهدیزادگان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: در طول دوره مطالعاتی 79 تا 86 سهم تولیدات کشاورزی از کل تولیدات استان چهارمحال و بختیاری بیش از 21 درصد بوده است.
 وی افزود: در طول این سال‌ها گاهی شرایط مساعد طبیعی باعث شده است که سهم تولیدات کشاورزی در تولید کل این استان تا 25 درصد افزایش یابد.
مجری طرح تهیه سند توسعه اشتعال و سرمایه‌گزاری چهارمحال و بختیاری گفت: نوسانات در سهم بخش کشاورزی از تولید کل این استان نامحسوس است و تقریبا سهم این فعالیت‌ها در طول دوره 79 تا 86 ثابت بوده است.
مهدیزادگان شرایط تولیدی چهارمحال و بختیاری را مطلوب ارزیابی و خاطر نشان کرد: بررسی شاخص‌های اقتصادی نشان می‌دهد این استان از جایگاه مطلوبی در بخش تولیدی برخوردار است.در بخش کشاورزی چهارمحال و بختیاری دارای مقام اول در در تولید ماهی سردآبی و بادام در سطح کشور است.
مهدیزادگان ادامه داد: علاوه بر این استان چهارمحال و بختیاری در تولید عسل نیز دارای موقعیت خوبی در سطح کشور است.
مدیر طرح تهیه سند توسعه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان چهارمحال و بختیاری شرایط این استان را مستعد برای فعالیت‌های دامداری و دامپروری عنوان کرد و افزود: وجود تعداد زیاد واحدهای دامی و 9 هزار و 627 کیلومتر مرتع مناسب زمینه بسیار مساعدی را برای توسعه فعالیت‌های دامپروری و رشد تولیدات آن به وجود آورده است.
وی خاطر نشان کرد: چهارمحال و بختیاری در بخش صنعت از پتانسیل‌های مطلوبی برای توسعه منابع تولیدی، تکمیلی و جانبی به ویژه صنایع پتروشیمی و فولاد برخوردار است.
مهدیزادگان ادامه داد: در بخش معدن عمده تولیدات این استان مربوط به سنگ‌های ساختمانی، معادن شن، ماسه و معدن خاک نسوز است.
وی خاطر نشان کرد: سهم تولیدات بخش معدن و صنعت در طول سال‌های 79 تا 86 بین 6 تا 8 درصد از تولیدات کل استان بوده است.
مهدیزادگان تصریح کرد: سهم تولیدات بخش صنعت و معدن در سال 79 تا 86 روند رو به افزایشی داشته است بطوریکه از 6.8 درصد در سال 79 به 8.6 در سال 86 رسیده است.
وی ادامه داد: سهم تولیدات بخش خدمات در طول دوره مطالعاتی 79 تا 86 همواره بیش از 66 درصد کل تولیدات استان بوده است.
مدیر طرح تهیه سند توسعه اشتعال و سرمایه‎گذاری چهارمحال و بختیاری خاطر نشان کرد: در مجموع سهم فعالیت‌های کشورزی، شیلات، صنعت، تامین آب،برق و گاز طبیعی، ساختمان، عمده فروشی، خرده فروشی و تعمیرات در کل تولید استان افزایش داشته است.
وی ادامه داد: در طول این دوره مطالعاتی سهم فعالیت‌های استخراج معدن، هتل و رستوران، مستقلات، کرایه و خدمات کسب و کار اداره امور عمومی و خدمات شهری و آموزش از تولیدات کل استان نسبت به ابتدای دوره 79 تا 86 کاهش یافته است.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول