اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت علمی مؤسسه امام خمینی (ره):

حمایت از بیداری اسلامی نشانه پیروی از خط امام است

خبرگزاری فارس: عضو هیئت علمی مؤسسه امام خمینی (ره) گفت: حمایت رهبر معظم انقلاب از بیداری اسلامی نشانه پیروی از مکتب امام خمینی و اصول‏‏گرایی ناب در عصر حاضر است.

حمایت از بیداری اسلامی نشانه پیروی از خط امام است
به گزارش خبرگزاری فارس از همدان حجت‏‏الاسلام جواد سلیمانی در همایش استانی دفتر پژوهش‌های فرهنگی آیت‏‏الله مصباح یزدی با عنوان "مکتب امام خمینی و اصول‏‏گرایی راستین" اظهار کرد: هسته مرکزی بیداری اسلامی در کشورهای منطقه و برخی کشورهای اروپایی چیزی جز مکتب و آرمان‏‏های الهی امام نیست که موجب شده است به عنوان الگویی بی‏‏نظیر در جهان مورد استفاده قرار بگیرد.
وی با طرح این سؤال که چرا انقلاب اسلامی ایران در زادگاه خود تضعیف شده است، اضافه کرد: همین اتفاق نیز در صدر اسلام رخ داد و بسیاری از اصحاب پیامبر پس از رسول خدا به دلیل جاه‌طلبی و حب دنیا دچار انحراف و زوال شدند.
عضو هیئت علمی مؤسسه امام خمینی (ره) افزود: دین مبین اسلام در زادگاه پیامبر ضعیف شد و با توسعه آیین و مکتب آخرین فرستاده خداوند به سایر نقاط جهان از جمله ایران عمل به دین اسلام نسبت به مردم مدینه و اصحاب پیامبر قوی‏‏تر شد.
وی در ادامه با بیان اینکه باید از تاریخ عبرت بگیریم، ادامه داد: کسانی که اصول‏‏گرا هستند باید پایبند اصول و مکتبی باشند که مورد تأیید و تأکید امام خمینی بود و امام نیز بر مبنای آن کاری جاودانه را برای همه ملت‏‏ها به سرانجام رساند.
سلیمانی تصریح کرد: حکومت امام خمینی علاوه بر داشتن ریشه ولایت فقیه نوعی ساختار خاص به شمار می‏‏رود که توانسته است در مقابل سایر نظام‏‏ها همچون نظام‏‏های سرمایه‏‏داری و سوسیالیستی ایستادگی کند.
وی تأکید کرد: در مکتب سیاسی امام خمینی جمهوری اسلامی مختص ایران نیست و بنیانگذار کبیر انقلاب معتقد بود که باید پرچم لا اله الا الله را بر فراز بلند رین قلل عالم به اهتزاز دربیاوریم.
عضو هیئت علمی مؤسسه امام خمینی (ره) با اشاره به اینکه حمایت از بیداری اسلامی نشانه حرکت در مسیر امام است، خاطرنشان کرد: هرکه بر این باور باشد که تشکیل حکومت اسلامی ضرورت ندارد در واقع منکر اجرای بخش اعظمی از احکام الهی شده است.
وی گفت: امروز برخی از جریان‏‏های سیاسی به ظاهر پیرو خط امام قائل به صدور انقلاب و التزام آحاد مختلف مردم به اجرای احکام الهی نیستند و میل به لیبرالیسم دارند.
سلیمانی افزود: تعقل، تطبیق با فطرت، عدالت و پیشرفت از شاخصه‏‏های اصول‏‏گرایی راستین محسوب می‏‏شود چراکه این صفات از مکتب و متن امام گرفته شده است.
وی با بیان اینکه اصول‏‏گرایی و اسلام‏‏گرایی از اواسط دوره سازندگی مطرح شد، ادامه داد: در دوره سازندگی دولتمردان با تکیه بر توسعه اقتصادی، عدالت را زیر پا گذاشتند که در نهایت منجر به تذکر مقام معظم رهبری مبنی عدم رعایت عدالت در همه نقاط کشور شد.
عضو هیئت علمی مؤسسه امام خمینی (ره) اذعان کرد: سطحی برخورد کردن با مقوله فرهنگ و نداشتن دغدغه دین در این دوره مشاهده می‏‏شود که علاوه بر این مسائل روی کار آمدن فیلم‌سازان و آهنگسازان منحرف و همچنین آزاد شدن فروش برخی آلات موسیقی در این دوره صورت گرفت.
وی گفت: خاتمی شخصیتی لیبرالیستی بود که عمامه هم به سر می‏‏بست و با اصول و مکتب امام خمینی (ره) به شدت زاویه داشت.
سلیمانی با اشاره به جریان انحرافی خاطرنشان کرد: این جریان طرح عبور از شریعت را به نام شریعت و با ادعای برقراری ارتباط با شخصیت‏‏هایی مقدس‏‏تر از ولی‏‏فقیه و فقها دنبال می‏‏کند و افرادی در کنار دولت لیدر این جریان هستند.
وی اظهار کرد: کسانی که اصول‏‏گرای واقعی هستند حاکم سیاسی جامعه را پیامبر زمان می‏‏دانند و در نبود شخص امام اطاعت از نایب او را سرلوحه کار خود قرار می‏‏دهند.
عضو هیئت علمی مؤسسه امام خمینی (ره) در پایان تأکید کرد: اصولگرایی یک حزب نیست بلکه جریانی محسوب می‏‏شود که ریشه در دین و فطرت دارد زیرا احزاب آفت‏‏زا و زوال پذیر هستند.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول