اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت اهواز:

بیداری اسلامی بر اساس پیام غدیر تحقق یافت

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت اهواز گفت: به برکت غدیر بیداری اسلامی در منطقه ایجاد شده و این بیداری در منطقه به بیداری جهانی تبدیل شده است.

بیداری اسلامی بر اساس پیام غدیر تحقق یافت
به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، آیت‌الله محسن حیدری عصر امروز در نشست هماهنگی دهه ولایت در محل تالار شهید رجایی استانداری، با اشاره به اینکه عید غدیر خم ویژگی‌هایی دارد که آن را نسبت به سایر اعیاد مسلمانان ممتاز کرده است، اظهار داشت: در مورد عید غدیر خم قرآن پیامبر را مبلغ خطاب می‌کند و از او می‌خواهد که این روز را تبلیغ کند و درصورتی که در این زمینه کوتاهی کند تمام زحمات ۲۳ ساله وی از بین خواهد رفت.
وی افزود: این درحالی است که خداوند در قرآن انجام احکام دین را واجب کرده ولی دستور تبلیغ آن را نداده و حتی پیامبر را در صورت کوتاهی در بیان آن‌ها تهدید نکرده است.
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، تصریح کرد: در زمان پیامبر تبلیغات زیادی در زمینه ولایت و موضوع غدیر صورت گرفت ولی پس از آن، ایادی مخالف ولایت از تبلیغ آن برای آگاهی نسل‌های بعد جلوگیری کردند.
وی با بیان اینکه از ۱۲۴ هزار نفر مسلمان شاهد آن روز تنها ۱۲۰ نفر از صحابه پیامبر آن را نقل کرده‌اند، افزود: تعداد صحابه‌ پیامبر که این موضوع را نقل کرده‌اند در برابر شاهدان آن روز بسیار اندک است ولی نکته قابل توجه در مورد غدیر، این است که هیچ کدام از آموزه‌های دینی و مناسبت‌های مختلف اسلام به این تعداد شاهد و مبلغ نداشته است.
آیت‌الله حیدری با بیان اینکه علت اهمیت غدیر مسئله ولایت است، تاکید کرد: ولایت برای جامعه اسلامی مانند قلب برای انسان است و در طول تاریخ اسلام مردم مسلمان ایران پرچم‌دار ولایت و غدیر بوده‌اند.
امام جمعه موقت اهواز گفت: به برکت غدیر بیداری اسلامی در منطقه ایجاد شده و این بیداری در منطقه به بیداری جهانی تبدیل شده است. جنبش علیه نظام سرمایه‌داری، کاپیتالیسم و مکتب‌های بشری طبق اعلام خبرگزاری‌ها در ۸۲ کشور و یک‌هزار و ۴۰۰ شهر به راه افتاده است. همه این جنبش‌ها و قیام‌ها، جهان را برای ظهور امام زمان (عج) آماده می‌کند.
وی تاکید کرد: جشن‌ها و مراسمی که به مناسبت عید غدیرخم برگزار می‌شود باید توسط رسانه‌های تصویری پوشش داده شود تا تبلیغات ضد ولایی در رسانه‌های بیگانه خنثی شود.
این نشست با موضوع ارزیابی جایگاه امامت و ولایت بین مردم خوزستان، بررسی حضور مستبصران در عید غدیر، تأثیر این عید در خنثی سازی توطئه‌های دشمن، ارزیابی استقبال مردم از این عید باشکوه و پی گیری مسائل مرتبط با عید غدیر برپا شد که حاضران در این مجلس به برنامه‌های نهاد متبوع خود نسبت به برگزاری هرچه باشکوه‌تر عید غدیر در سراسر استان پرداختند.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول