اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با کسب برتری مقابل حریفی از مازندران؛

زینتی رفاه مدال طلا را به قم آورد

خبرگزاری فارس: کشتی‌گیر وزن 84 کیلوگرم، میزبان رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی رده سنی جوانان کشور را به تنها مدال طلای خود در این دوره از رقابت‌ها رساند.

زینتی رفاه مدال طلا را به قم آورد
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، تنها مدال‌آور کشتی استان قم از رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی رده سنی جوانان کشور و انتخابی تیم ملی، علی زینتی رفاه فرنگی‌کار وزن 84 کیلوگرم بود که با کسب برتری مقابل حریف اهل استان مازندران خود موفق به کسب مقام قهرمانی رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی رده سنی جوانان کشور شد.
شب دوم از مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی رده سنی جوانان کشور و انتخابی تیم ملی در شهر مقدس قم در حالی با معرفی نفرات برتر چهار وزن دوم به کار خود پایان داد که سر انجام در وزن 84 کیلوگرم قم به یک مدال طلا دست یافت تا با وجود میزبانی مطلوب، از کسب مدال باز نماند.
در حالی که خوزستانی‌ها در بیشتر اوزان هر دو روز برگزاری پیکارهای کشتی فرنگی قهرمانی رده سنی جوانان کشور بیشترین فینالیست را در اوزان مختلف داشتند اما آنها سر انجام در یکی از اوزان نتوانستند به فینال راه یابند که این اتفاق در وزن 84 کیلوگرم رخ داد و نماینده قم با غلبه بر رقیب مازندرانی خود قهرمان این دوره از رقابت‌ها شد.
در وزن 84 کیلوگرم مسابقات جذابی بین کشتی‌گیران شرکت‌کننده از اوزان مختلف برگزار شد و در نهایت علی زینتی رفاه از تیم قم (الف) و پیمان کارگر از تیم کشتی فرنگی استان مازندران به دیدار نهایی رسیدند تا کشتی‌گیر قم قهرمان این وزن شود.
در جدال نهایی و در وقت اول این علی زینتی رفاه بود که با تشویق تماشاگران قمی در سالن 2 هزار نفری مجموعه ورزشی شهید حیدریان قم، موفق شد با نتیجه یک بر صفر حریف خود را شکست داده و در آستانه کسب پیروزی قرار بگیرد.
کشتی‌گیر خوب قمی که با حمایت تماشاگران انگیزه و تلاش بسیار بالایی داشت، در وقت دوم نیز بسیار خوب عمل کرد تا با نتیجه دو بر صفر مقابل کشتی‌گیر مازندران در مجموع دو بر صفر به پیروزی رسیده و نشان طلای این مسابقات را به خود اختصاص دهد.
بدین ترتیب علی زینتی رفاه با قرار گرفتن در جایگاه نخست، موفق به کسب مقام قهرمانی رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی رده سنی جوانان کشور در وزن 84 کیلوگرم شد و پیمان کارگر فرنگی کار مازندران در جایگاه دوم قرار گرفت و صاحب نشان نقره شد.
در این وزن یوسف قادریان از تیم کشتی فرنگی استان تهران به همراه ادریس ابراهیمی از استان کردستان در جایگاه سوم مشترک قرار گرفتند، ضمن اینکه مهدی‌خان چگینی از لرستان و محراب رضازاده از گلستان مقام پنجم مشترک را کسب کردند.
رقابت‌های وزن 84 کیلوگرم مسابقات دومین روز کشتی فرنگی قهرمانی رده سنی جوانان کشور که از صبح روز جمعه ششم آبان ماه در سالن 2 هزار نفری مجموعه ورزشی شهید حیدریان قم برگزار شد در حالی با معرفی برترین‌ها به پایان رسید که در این وزن 31 کشتی‌گیر رقابت کردند.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول